homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19-11-2004, 21:23
Member

Reputatie: Harc is op goeie weg
Standaard protools LE en Windows (wie heeft tips?)

wie heeft ervaring met Protools LE in combi met; M-box, Digi002, Digi002rack en een PC?

Gezocht,
tips, trucs, instellingen van pc, goede plugz etc.

:idea:

Harc
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 20-11-2004, 12:03
Member

Reputatie: massis is op goeie weg
Standaard Re: protools LE en Windows (wie heeft tips?)

yo harc,
voor de digi002(rack) of m-box is windows xp vereist, en als ik mij niet vergis krijg je er een hele boel gratis plug-ins kwijt, waarvan sommige echt wel vet zijn.
verder geldt voor de instellingen hetgeen voor alle andere programma's geldt denk ik. en waarschijnlijk krijg je protools 6.7 en die ziet er heel anders uit dan de versie die ik nu heb, 6.2, dus... afwachten,
veel succes,
groet,
massis
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-12-2004, 17:42
Junior Member

Reputatie: Mario is op goeie weg
Standaard Re: protools LE en Windows (wie heeft tips?)

Ik werk sinds een maand of 3 met Protools 6.4 LE en de digirack002. Ik moet zeggen dat dit een verademing is en geweldig werkt. De bijgeleverde plugins zijn op zich vrij goed maar vrij complex toe te passen. Je moet namelijk echt alles op basis van getallen doen. Indien je niet zoveel van Hz en frequenties af weet kan dit lastig zijn.

Wel kan ik je aanraden om plugins van Waves te kopen. Deze zijn duur maar de investering dubbel en dwars waard. Indien je budget het niet toelaat om de Gold Bundle van Waves te kopen zou je wellicht kunnen overwegen om de Native Power Pack als startpakket te gebruiken. Je krijgt dan een aantal goede eq's, een zeer goede verb en een zeer goede tapdelay. Het pakket kost zo tegen de € 500,-. Dit in combinatie met de meegeleverde spullen helpen je een heel eind op weg naar een professionele produktie. Je moet het wel nog ff doen dan....

In het blad interface (www.interface.nl) hebben ze een uitgave gehad waarin ze verteld hebben hoe je je PC kunt tweaken. Dat is een ander woord voor het optimaal inrichten voor audio gebruik. Ik heb dit laten doen door een bedrijf maar wellicht kun je een exemplaar van dit blad opvragen zodat je het zelf kunt doen. Het heeft zo zijn voordeeltjes.

Succes Mario!
Citaat:
Harc wrote:
wie heeft ervaring met Protools LE in combi met; M-box, Digi002, Digi002rack en een PC?

Gezocht,
tips, trucs, instellingen van pc, goede plugz etc.

:idea:

Harc
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten