homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-05-2017, 12:35
Active Member

Reputatie: ruff-sense is op goeie weg
Standaard Slate Digital Virtual Microphone

Is dit de moeite waard om te kopen?

Wat zijn de nadelen van dit systeem?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 17-05-2017, 13:51
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg
Standaard Re: Slate Digital Virtual Microphone

Vooropgesteld; geen ervaring ermee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruff-sense Bekijk bericht
Is dit de moeite waard om te kopen?
Zoals het beschreven wordt denk ik dat je er zeker leuke dingen mee kunt doen.
Ik kon alleen niet de specificaties van de mic vinden.

Citaat:
Wat zijn de nadelen van dit systeem?
Ik vind het nogal wat geld. Afhankelijk dan van de specs van de mic (en pre-amp).

Ik persoonlijk zou dit niet aanschaffen. Voor dat geld koop je genoeg prima mics. Pre-amp hebben wij meestal al wel (ik in elk geval wel).
En die moddeling settings, tjah, met goede gear, daw met EQ en nog wat plugins kom je ook ver. Uiteindelijk behaal je ondanks de leuke moddeling niet meer resultaat dan de werkelijke specs van de mic.

En wat me binnen de (internationale) muziekfora dan helemaal erg bevreemd is dat er velen bakken met geld uitgeven aan stikdure apparatuur, en dan gaan ze (lees ik doorlopend) werken in en met exportjes van 16 bit en 44.1khz.
Dan volg ik het helemaal niet meer.

Laatst gewijzigd door bsp; 17-05-2017 om 13:53
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-05-2017, 14:18
Active Member

Reputatie: B-Rock wordt hier goed onthaald

'Tis een stuk gereedschap. De eerste vraag die ik dan stel is: wat denk je er mee te bereiken dat je met je huidige setup niet denk te kunnen realiseren?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 17-05-2017, 14:42
Active Member

Reputatie: ruff-sense is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B-Rock Bekijk bericht
'Tis een stuk gereedschap. De eerste vraag die ik dan stel is: wat denk je er mee te bereiken dat je met je huidige setup niet denk te kunnen realiseren?
Variatie en ik kan die microfoons die ze hebben gecloned nooit betalen.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 17-05-2017, 15:57
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Wat clonen ze dan? Beetje meer of minder hoog, beetje meer of minder mid, of laag? Dat kun je alleen al met EQ ook. Dieper? Oppervlakkiger? Genoeg plugins waar dat mee kan. Zelfs nog veel dieper dan deze presets.

Zoals ik al zei is het frequentiebereik van een mic belangrijk (naast en in het verlengde van de ontvankelijkheid van geluid).
Als dat goed is kun je dat prima basisgeluid altijd vervormen naar waar je het wilt hebben.
En voor 1200 koop je behoorlijk wat kwaliteit of variatie aan mic.

Maar dat is slechts mijn 2 cents.
Op zich ziet het er zeker wel uit als een handige set dus afraden zal ik zeker ook niet doen.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 17-05-2017, 16:23
Active Member

Reputatie: B-Rock wordt hier goed onthaald

Citaat:
Blijft de vraag wat je er mee wilt. Waarom variatie, mis je iets in je huidige setup (terwijl je er wel behoefte aan hebt)? En wat verwacht je dat die dure modellen dan precies gaan toevoegen?

Ik (persoonlijke mening) zou zou me niet te snel focussen op allerlei gear, tenzij je specifiek denkt dat een bepaald apparaat/plugins iets specifieks toevoegt. In principe moet je met een low-budget setup al een geode sound kunnen produceren waarmee je de radio op kunt. Zo niet, dan zou ik het in skills zoeken (vooral veel oefenen en probeen dus om dit te ontwikkelen), en niet in allerlei gear.

Ik zeg niet dat je gear geen invloed heft op je totale sound, maar wel dat het effect van allerlei (dure) spullen in de regel zwaar overschat wordt. Krijg je het zonder deze dingen niet voor elkaar, dan doe je jezelf (en je portemonnee) een groot plezier door je niet te veel op de techniek te richten, maar wel op je werkwijze. Ergens is het natuurlijk erg aanlokkelijk om te denken dat een apparaat even alles oplost, maar in de praktijk is dit zelden het geval.

Beter worden gewoon hard werken, en een aantal recoding en mixing basics in het achterhoofd houden. Ik snap dat het een stuk minder spannend is om in een basic onderwerp als gain staging te duiken, i.p.v. naar plaatjes van mooie pre-amps e.d. te kijken, maar uiteindelijk doen die basics wel een hoop meer voor je mixen dan die pre-amp.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten