homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Mixen en masteren

Mixen en masteren Na opnemen is mixen één van de belangrijkste topics, en een kunst op zich. En masteren wordt door velen onderschat, maar kan op elke productie een enorme impact hebben. Dit subforum behandelt alle aspecten van mixen en masteren.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-05-2017, 11:57
Member

Reputatie: mvdelden456 is op goeie weg
Standaard Nieuwe nummers.

Hallo,

Ik heb inmiddels 4 nummers opgenomen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
suspicion en secrecy is nog niet helemaal af. Op of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.

https://soundcloud.com/vandel-1/sets/when-the-time
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-05-2017, 13:35
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Nieuwe nummers.

Heavy. Like it!

Mis een beetje "air". Maar misschien is het de bedoeling dat het donker is?
  #3 (permalink)  
Oud 09-05-2017, 17:47
Member

Hallo,

Mooi dat je tenminste wat vindt klinken. Altijd lastig om je eigen muziek te beoordelen. Ik begrijp niet helemaal wat je met air bedoelt. Het is de bedoeling om toch donker te klinken zoals type o negative, paradise lost etc.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-05-2017, 22:40
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Lucht. Meer midden en hoog, meer diepte.

Maar als 't de bedoeling is dat het donker klinkt, is dat natuurlijk OK
  #5 (permalink)  
Oud 10-05-2017, 06:56
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Zo rond de 16kHZ en meer. 😉
  #6 (permalink)  
Oud 10-05-2017, 13:28
Sida Mosae Mastering's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Sida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatie

Ik vind de mix eigenlijk wél OK.
Persoonlijk vind ik daarover discussiëren ook naast de kwestie: om de timing van gitaren vs. drums kan ik echt niet heen luisteren .
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 10-05-2017, 13:41
Carels's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Het is niet echt mijn genre. Dus misschien sla ik hier hele ballen mis, maar
ik ga toch mijn gedacht zeggen.

De drums en de gitaren spelen precies een andere song. De overgangen komen
niet echt overeen. Bovendien ergert de hihat mij mateloos. Is altijd hetzelfde
geluid op hetzelfde ritme met dezelfde velocity. En dat in vrijwel alle nummers.

Ik zou de drums herwerken. De gitaarpartijen herindelen dat ze samen spelen
met de drums. Over de mix zou ik me inderdaad nog niet echt zorgen maken.
Verder denk ik wel dat het iets kan worden. Maar nu lijkt het erg houterig ...

Laatst gewijzigd door Carels; 10-05-2017 om 13:45
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 10-05-2017, 17:06
Pierke's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Mijn indruk ook: gitaren en drums... daar loopt iets grondig mis. Ze lijken helemaal niet samen te spelen, maar apart. Heel vreemd. Maar als dat aangepakt wordt, kan het nummer best wel goed worden.
RME Fireface 800 & Quadmic | Steinberg UR22 | Apogee Duet | FMR RNP & RNC | Shure SM57 & SM58 & 520DX & Beta 52A | AKG C414 B-ULS & D112 & D12 & D224 | Sennheiser MD421HN | Oktava MK319 PEO & MK012 | ADK S7 | ElectroVoice PL20 | Logic | Beyerdynamic DT-770 | Alesis M1 Active MK2
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 10-05-2017, 19:56
Member

Ok kritiek is om wat mee te doen.
Lastig om eerst te lezen dat er kritiek is maar ja met eerlijkheid komen we een stuk verder, dus bedankt voor alle op en aanmerkingen en de moeite die er genomen is op de muziek te luisteren.
Ik heb het een en ander kritisch teruggeluisterd, en volgens mij is het de manier hoe ik opneem.
Over alles heb ik gelezen hoe ik moet mixen en ook moet opnemen.
Maar hierin kan voor mij een fout zitten.

Wanneer ik opneem, neem ik de gitaar op in de center (ik neem op met virtuele amps) en vervolgens schuif ik de gitaar naar rechts of links.
Kan hierin een soort van verschuiving van geluid komen, waardoor een delay ontstaat. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dit aanpakken?

De manier van opnemen doe ik op de volgende manier, de drumtrack maak ik op tempo zodat het naar mijn idee goed klinkt met de gitaar.
Vervolgens schakel ik hierbij ook de metronoom in en speel deze samen met de drums af en neem op. Is dit de manier of doe ik het compleet fout.

Je begrijpt het voor mij, het is lastig om te doorgronden. Want ik geloof wel dat deze nummers potentie hebben.

grt,
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 10-05-2017, 20:17
Pierke's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Tja, kritiek op je creatie is altijd eerst effe slikken. Als je iets post ter beoordeling, moet je de + en de - aanvaarden. Met beide kan je iets aanvangen. En vooral met de - kan je beter worden, want we zijn allemaal wat blind voor onze eigen fouten. Goed dat je dat inziet.

Volgens mij heeft het niets met opname- of mixtechniek te maken, maar puur met muziek. De manier waarop de gitaar is ingespeeld klopt muzikaal niet met de drums.
RME Fireface 800 & Quadmic | Steinberg UR22 | Apogee Duet | FMR RNP & RNC | Shure SM57 & SM58 & 520DX & Beta 52A | AKG C414 B-ULS & D112 & D12 & D224 | Sennheiser MD421HN | Oktava MK319 PEO & MK012 | ADK S7 | ElectroVoice PL20 | Logic | Beyerdynamic DT-770 | Alesis M1 Active MK2
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten