homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 04-05-2017, 17:21
Junior Member

Reputatie: Redizio is op goeie weg
Post Nieuwe microfoon met veel ruis! HELP

Ik heb net een nieuwe condensator microfoon gekocht met daarbij een audio interface met ingebouwde pre-amp.
Microfoon: Vonyx 173503 Studio Microphone
Mixer: PDM-D301 3-Channel USB Mixer

Voor het aansluiten van de mic naar de mixer gebruik ik een XLR en vanuit de mixer vertrekt dan nog een usb naar mijn laptop. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd met de mixer, maar tevergeefs blijft er veel ruis in mijn opnames. Wanneer ik de ruis probeer te verwijderen met audacity vermindert de opname enorm van kwaliteit. Krijgt de microfoon soms niet genoeg stroom?

Kan iemand misschien zeggen wat ik fout doe? In bijlage zit een voorbeeld van de ruis die op de opnames zit.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: mp3 RUIS.mp3 (269.4 KB, 15x gelezen)
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 04-05-2017, 17:34
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Nieuwe microfoon met veel ruis! HELP

Dat hele ding werkt op de USB spanning...

Amper 2,5 Watt. In 't beste geval.

Best mogelijk dat dat dus niet genoeg voeding voor de mic heeft, alhoewel die het al bij 12V zou moeten doen.

Dat er ruis is, verwondert me niet. Voor een condensator mic heeft de Vonyx niet veel output. En de preamp van de mixer ruist?

Gooi die twee bij mekaar en je hebt wat je meemaakt...

Probeer eens aan een andere computer, of een powered USB hub? Mogelijk geven die wat meer vermogen aan de mixer?
  #3 (permalink)  
Oud 04-05-2017, 18:07
Junior Member

Reputatie: Redizio is op goeie weg

Hey daar, ik heb als eens geprobeerd de mixer aan te sluiten op zo'n powered usb hub, maar bij het direct monitoring hoor ik nog altijd dat dezelfde ruis aanwezig is. Wat bedoel je juist met de output van Vonyx is niet goed? Ik veronderstel de klank die de mic opneemt? Ik plan niet om een fortuin uit te geven aan opname-materiaal. Ik denk eraan om later de AT2020 te kopen.
Maar er is dus niets wat ik nu kan doen om de ruis te verminderen?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-05-2017, 18:57
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Eerst moet je weten WAT er ruist. De mic of de mixer? Of allebei?

Het simpelste is dan vergelijken met andere toestellen. Als je iets anders bij de hand hebt, tenminste.

Een andere mogelijkheid is een weerstand van 300 Ohm solderen tussen pen 2 en pen 3 van een XLR stekker. Dan kan je de mixer testen op ruis. Je steekt die test stekker gewoon in de mic ingang en luistert of er nog ruis is. Geen ruis meer? Dan komt het uit de mic.
  #5 (permalink)  
Oud 08-05-2017, 13:36
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Meet de spanning van de fantoomvoeding van de mixer eens op (of laat dat doen in een elektronicawinkel) De microfoon vraagt om 48 volt !
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-05-2017, 14:20
Senior Member

Reputatie: DJTheike is op goeie weg
Stuur een bericht via MSN naar DJTheike Stuur een bericht via Skype™ naar DJTheike
Smile Re: Nieuwe microfoon met veel ruis! HELP

zo te zien heeft je mixer geen panthom voeding 48 v
je microfoon heeft dat wel nodig denk ik . staat er ergens 48 v knopje . mischien aan de achterkant.
sucses Theike
Met citaat reageren
Reageren

Labels
condensator microfoon, microfoon, microfoon aansluiten help, ruis

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten