homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 08:04
Member

Reputatie: Largemellow is op goeie weg
Standaard Van Lynx aurora 16 naar Tascam DM4800

Ik heb een vraag mbt het routen van een digitaal signaal naar mijn DAW toe.

Mijn idee is:

Mic. -> mic preamp in -> mic preamp out -> Lynx aurora (analoog in) -> Lynx aurora (digitaal uit AES) -> Tascam DM4800 (digitaal in AES) -> Tascam DM4800 (onboard routing) naar DAW via FireWire.

Ga ik op deze manier kwaliteit verliezen in het digitale circuit?

Zou het een betere optie zijn om het digitale signaal, wat naar de Tascam mixer is gegaan, terug te routen via AES aansluiting naar de Lynx aurora om vervolgens via de Lynx aurora L-slot (FireWire kaart) naar de DAW te gaan?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 08:10
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Van Lynx aurora 16 naar Tascam DM4800

Waarom de Lynx er tussen stoppen terwijl je tascam ook al een AD aan boord heeft? Lijkt me een schakel te veel in je keten.
http://www.trackandmix.com
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 08:20
Member

Voor de betere AD conversie (al moet ik zeggen dat die van de Tascam ook niet slecht is) & de goede klok van de Lynx.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 10:45
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Largemellow Bekijk bericht
Ga ik op deze manier kwaliteit verliezen in het digitale circuit?
Nee.

Het enige voordeel van AES tov firewire, is dat AES langere kabels ondersteunt.
  #5 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 10:48
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Voor de betere AD conversie (al moet ik zeggen dat die van de Tascam ook niet slecht is) & de goede klok van de Lynx.
Snap ik, maar je voegt wel een extra stap toe, die alleen maar issues kan veroorzaken en die je moet onderhouden. Ik ben geen fan van zo'n aanpak omdat je bij elk extra element een zeker bijkomend risico neemt.
http://www.trackandmix.com
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 18:05
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Snap ik, maar je voegt wel een extra stap toe, die alleen maar issues kan veroorzaken en die je moet onderhouden. Ik ben geen fan van zo'n aanpak omdat je bij elk extra element een zeker bijkomend risico neemt.
Ik snap wat je bedoelt, en dat is ook logisch natuurlijk. Elke extra kabel of chip of weet ik veel wat, is er een teveel als het niet nodig is.

Ik vind juist de 'workflow' van de Tascam erg fijn en de AD/DA conversie & klok van de Lynx. Vandaar dat ik ze samen wil gebruiken. Ik twijfelde alleen of de kwaliteit van het signaal vanuit de Lynx gewaarborgd blijft.

Voor de afluistering (DA conversie) moet ik nog eens bekijken hoe dat ik het ga doen. Dit wil ik namelijk ook eerst via de Tascam doen en dan naar de Lynx toe voor conversie. Ik zou niet weten of dit zo werkt op deze manier, maar zodra ik de AES expansion kaart voor de Tascam binnen heb kan ik dit gaan testen
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 25-04-2017, 11:29
Active Member

Reputatie: Pimpampeter is op goeie weg

Citaat:
Ik snap wat je bedoelt, en dat is ook logisch natuurlijk. Elke extra kabel of chip of weet ik veel wat, is er een teveel als het niet nodig is.

Ik vind juist de 'workflow' van de Tascam erg fijn en de AD/DA conversie & klok van de Lynx. Vandaar dat ik ze samen wil gebruiken. Ik twijfelde alleen of de kwaliteit van het signaal vanuit de Lynx gewaarborgd blijft.

Voor de afluistering (DA conversie) moet ik nog eens bekijken hoe dat ik het ga doen. Dit wil ik namelijk ook eerst via de Tascam doen en dan naar de Lynx toe voor conversie. Ik zou niet weten of dit zo werkt op deze manier, maar zodra ik de AES expansion kaart voor de Tascam binnen heb kan ik dit gaan testen
Ik zou als ik jou was die Tascam per direct dumpen, en n AES16e kaart voor in je computer kopen en daar je aurora aanhangen. Rete stabiel, en de geluidskwaliteit van Tascam is echt om te huilen tov Lynx aurora's.

Ik heb vroeger ook n Tascam tafel gehad (DM3200 geloof ik), en toen ik naar alleen Lynx overstapte werd het mixen al 70% makkelijker, omdat de converters zo verschrikkelijk veel beter zijn.

Mijn advies: Dump die tafel... Haha
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten