homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-04-2017, 11:30
Carels's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie
Standaard Mini setup

Dudes,

Het is al even geleden dat ik nog gepasseerd ben. Maar heb wat hulp nodig.
Aangezien ik binnenkort verhuis wil ik in mijn nieuwe woonst een kleine setup
opstellen. Ik zoek:

Een usb audio interface: liefst met stereo-input mogelijkheid voor mijn piano
en een midi in/out zou mooi meegenomen zijn. Maar is niet geheel noodzakelijk.
De audient ID vind ik wel leuke toestellen. Hoe is hun kwaliteit en/of zijn er andere
vergelijkbare toestellen in dezelfde prijsklasse?

Monitors: In de studio heb ik PMC staan, maar die wil ik liever niet verhuizen.
Ik zoek iets klein dat een aangenaam geluid geeft (echt mixen doe ik wel in
de studio), liefst wel een beetje realistisch en waar ik ook wat muziek van de
woonkamer mee kan draaien. Ik heb al eens rondgekeken, maar veel bos en
erg weinig bomen … Prijsklasse niet te veel, afhankelijk van de kwaliteit. O ja,
met Alesis, KRK en Yamaha budget reeksen heb ik geen goede ervaringen.

Laat maar horen als jullie input hebben.
Grtz
Carels
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 08:14
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Mini setup

Hey Pieter, long time...

De Audient ID interfaces zijn heel goed qua prijs en kwaliteit. Als je dit geld wil uitgeven, zal je zeker een goeie deal doen. Prťamps en AD/DA is heel goed voor de prijs.

Kleine leuke speakers zijn de neumann KH-120's. Niet echt super goedkoop, maar je wou geen KRK en dergelijke in de budget reeksen. Ik heb sinds een goed jaar die speakers en hoor sindsdien veel zaken die mijn vorige ADAM's gewoon niet lieten horen. Dus als je het geld kan uitgeven, je gaat hier heel veel plezier aan hebben.
http://www.trackandmix.com
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 10:42
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Als 't echt voor woonkamer gebruik is, kan je ook denken aan Apple's Airplay. Draadloos line out naar wat je wenst.

Af te spelen vanaf elke computer, ipad, iphone, android...

Als je 't in je router ingebouwd wil, zal je wel snel moeten zijn. Apple stopt met de routers. Anders kan het ook met een Apple TV...

Een KH120 zou ik zelf misschien niet in de woonkamer zetten. Te analytisch. Eerder een Wharfedale Little Diamond, Teufel, JBL305, Behringer Truth...
  #4 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 10:50
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Als 't echt voor woonkamer gebruik is, kan je ook denken aan Apple's Airplay. Draadloos line out naar wat je wenst.

Af te spelen vanaf elke computer, ipad, iphone, android...

Als je 't in je router ingebouwd wil, zal je wel snel moeten zijn. Apple stopt met de routers. Anders kan het ook met een Apple TV...

Een KH120 zou ik zelf misschien niet in de woonkamer zetten. Te analytisch. Eerder een Wharfedale Little Diamond, Teufel, JBL305, Behringer Truth...
Ik begrijp wel dat het nog steeds een studio setup moet zijn die ook dienst doet als woonkamer entertainment system. Jouw oplossing is wel al direct heel erg ver weg van "studio" setup. Neen? Maar Carels kan ons best aangeven hoe hij het accent ziet.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 16:13
Rikke's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht

Kleine leuke speakers zijn de neumann KH-120's. Niet echt super goedkoop, maar je wou geen KRK en dergelijke in de budget reeksen.
Backing up de KH120's. Wow wat een dingen! Heel fijn om gewoon muziek op te luisteren overigens. Als het echt goedkoper moet: Prodipe Pro5 V3. De beste budget monitor, imho.

Good luck!
Rikke
  #6 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 16:24
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Ik begrijp wel dat het nog steeds een studio setup moet zijn die ook dienst doet als woonkamer entertainment system. Jouw oplossing is wel al direct heel erg ver weg van "studio" setup. Neen? Maar Carels kan ons best aangeven hoe hij het accent ziet.
Hoezo, ver?

De DA in de Audient is exact dezelfde als in de laatste Airport Express...

En de rest is wat je er aanhangt.

Ooit al eens de DA van een AP Express gehoord? Trouwens, als dat de zorg is, kan je ook digitaal/optisch uit naar een DAC naar keuze.

Ik zag alleen de convenience. Kwaliteit heeft er niks mee te maken.
  #7 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 18:48
Moderator

Ah, maar over kwaliteit had ik het niet echt. Eerder over draadloos streamen, wat voor mij precies een vreemde optie lijkt in een studio setup ťn het feit dat je neumann te analytisch vind klinken. Ik luister liever als ontspanning op mijn neumann's dan dat ik mix op mindere speakers.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 18-04-2017, 23:36
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Jow,

Wel die KH's zijn me iets te duur, aangezien ik net een huis gekocht heb

Van de interface ben ik wel redelijk zeker. Ben nog wat aan het twijfelen tussen
die met 1 micpre of die met de twee. De twee zou enkel zijn voor mijn piano
op te nemen. Als ik eerlijk ben zal dat niet vaak zijn en heb ik wel een goede
midi port, dus mss gebruik ik wel een interne vst dan. Dus mss ga ik voor die ID4.
Ik heb ook al Audient pre's en die vind ik wel redelijk ok. Dus dat komt wel
goed vermoed ik.

De monitors. Die Prodipe's ken ik niet, maar budgettair liggen ze meer in de
lijn van de mogelijkheden en kwa look zijn ze ook redelijk neutraal. Dat
zal de vrouw al goed vinden. Nog andere mensen ervaring met die dingen of
andere soort gelijke voorstellen? Iemand waar ik ze een keer kan beluisteren misschien?

Streaming is niet echt nodig, mijn computer is toch mijn muziekdatabank,
dus zodra het daar aanhangt kan ik wel spelen.

Cheers
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 19-04-2017, 00:03
Dekkorr's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Dekkorr wordt hier goed onthaaldDekkorr wordt hier goed onthaald

Ik heb hier Adam Audio F5's staan waar ik blij door ben verrast.
Is niet geweldig natuurlijk, maar laagweergave en het stereobeeld zijn zeer ok.

Budget speakers zijn makkelijk te testen bij lokale audio winkels.

En natuurlijk is die Audient erg goed voor zijn geld, al twijfel ik zelf over een Apogee Symphony, wel andere prijsklasse natuurlijk.
  #10 (permalink)  
Oud 19-04-2017, 08:47
Vintage Member

Wel een vriend van me heeft van die Adam's. Ik denk A7, maar ben niet zeker.
Ik heb met hem al enkele keren op die speakers gewerkt en ik vind ze wel ok.
Al heb ik soms het idee dat ze nogal 'vermoeiend' zijn om mee te werken. Al
kan dat ook aan onze slopende sessies liggen
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten