homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Introduce yourself

Introduce yourself Wie ben je, wat doe je? Wat voor muziek kreŽer je? Nieuwe muziek beschikbaar op je website? Wat voor materiaal gebruik je? Wees even niet te bescheiden en vertel het ons in dit forum!

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-04-2017, 07:45
Junior Member

Reputatie: Guitarjan is op goeie weg
Standaard Latency

Hoi, ik ben Guitarjan en hoop dit ik hier mezelf eventjes kan voorstellen.
Ik werk met Cubase 8.5 pro en komplete 11 ultimate en om gitaaropnames en zangopnames te maken gebruik ik een yamaha n12 mengpaneel.
Mijn latency is input 9.320 en output 15.488 ms en mijn vraag is of dit nu absurt hoog is of nog toegestaan? Laatst kwam iemand inzingen en die hoorde latency wat natuurlijk kan door de plugins die ik gebruikte. Maar is mijn Latency niet zowieso te hoog?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 02-04-2017, 13:18
Active Member

Reputatie: tatsa wordt hier goed onthaaldtatsa wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Latency

Gebruik je plugins bij het opnemen? Want beter is die nadien toe te voegen. Gebruik je de ASIO-driver? Je buffer-settings zijn ook van belang.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-04-2017, 05:25
Junior Member

Als eerste bedankt voor je reactie. Ik had in begin wel per ongeluk mijn plug ins nog aan staan en snap dat die ook voor latency zorgen dus standby gezet. En hij staat ingesteld als yamaha asio driver met bufferzone 256 en toch nog zoveel latency en dat is toch een vast gegeven toch en dat heb ik zoveel latency zoals boven beschreven. Is die abnormaal hoog en hoorbaar? Ik dacht als hij maar onder de 20ms blijft. Maar ik ben maar een keer.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-04-2017, 11:41
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Leg eens een papiertje naast de computer. Noteer exacte waarden. En waar je ze afleest. Ik vermoed dat je deze in het DAW afleest?

Latency kan een beetje variŽren. Als er veel variatie is, is er meestal iets mis met de software van de computer. Soms ook met de hardware. De harddisk, bv. Zoals gewoon te vol. Om iets te doen met audio, moet minstens 30% vrij zijn, zeker als je lange opnames hebt (een uur of meer).

Dat kan ook iets heel stoms, zijn, zoals een anti-virus in de achtergrond. Of Windows dat gaat updaten, of...

Er is een tooltje om latency buiten je DAW om te meten. Latencymon. Maar het hangt af van je Windows versie welke je precies nodig hebt.

Maak dus ook eens een lijstje van je computer. X GB ram, X harddisk, waarvan X vrij, Windows X, processor, andere software, zoals Skype, bv.
  #5 (permalink)  
Oud 04-04-2017, 13:34
Junior Member

Hoi cyrano, bedankt voor je reactie ik had gehoord dat de latency een vast gegeven is en zag dat de latency in studio one hetzelfde was, maar je zegt dat hij dus kan variabel kan zijn. Ben benieuwd od ik er iets aan kan doen. Mijn gegevens heb ik gehaald van Device Setup en dan van VST Audio System.
Input Latency 9.320ms
Output Latency 15.488ms
Asio Guard Latency 23.220ms
En heb nog op de c schijf 119GB van de 232GB vrij
D schijf nog 134GB van de 931GB beschikbaar
Dit is zeker veel te weinig?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 04-04-2017, 14:26
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

De schijven zouden moeten OK zijn, tenzij de C: zwaar gefragmenteerd is.

Met ASIO kan ik je niet helpen, ik ben een Mac gebruiker.

Als de latency niet varieert, is dat goed. Misschien kan Latency Mon helpen?

Resplendence Software - LatencyMon: suitability checker for real-time audio and other tasks
  #7 (permalink)  
Oud 04-04-2017, 23:45
Junior Member

Bedankt ik zal dit eens gaan proberen
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 05-04-2017, 05:37
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Een buffer van 256 kan ik ook horen in latency op Pro Tools. Ik neem op met een buffer van 32 of 64, afhankelijk van de gebruikte mac.
http://www.trackandmix.com
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 05-04-2017, 08:06
Junior Member

Zo laag met de buffer kan ik niet komen, dus dan denk ik dat de converters van de yamaha n12 dat niet aankunnen.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 05-04-2017, 18:53
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Hoe laag kan je gaan? Heb je 128? Misschien dat je daarmee nog net goed zit.
http://www.trackandmix.com
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten