homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 01-04-2017, 18:34
Junior Member

Reputatie: maddx is op goeie weg
Standaard Antelope 32 en gerelateerde

Dag allen hier op dit forum.

Ik heb momenteel een nieuwe studio werkwijze in gedachten met en hoor graag wat julie van mijn idee denken plus nog enkele vragen die ik heb waar ik niet veel informatie over terug vind.

Ik kan investeren dit jaar aan mijn studio. wat hoogst noodzakelijk is is een nieuwe computer.
Ten tweede heb ik een Antelope Orion 32 (orion32+ of orion32 HD, ben ik nog niet aan uit) Aan alle reacties van Antelope gebruikers te zien zijn ze veel belovend. Ik heb nu een RME Fireface 800 en RME adi-8.

Centraal in de studio staat een TOFT ATB 24 mixer waarvan ik de eerste 16 kanalen naar mijn DAW zend en terug via de insert op de mixer(om eq, compressie,... Toe te voegen per kanaal). De 8 groep bussen zou ik dan uiteindelijk terug naar de DAW zenden maar die gaan uiteindelijk niet terug naar de mixer want de toft bied geen of weinig saturation aan de klank toe op de master buss. Overige sporen van de interface zijn bruikbaar voor outboard effect en pre's. ook zou ik minstens 4 DA sporen naar de overige kanalen van de mixer zenden (v.b. vsti,loops of een groep buss die in de DAW uitsluitend zijn gecreŽerd) om dan naar een groep buss te zenden op de mixer.

Op deze wijze denk ik om een uitstekende hybride analoog-digitale werkwijze te bekomen waarin tracking en mixen gemakkelijk samen gaan.
de 6 aux van de toft zijn gelinkt aan outboard effect en 2 groep bussen zijn voorzien van compressors.

Mijn vragen hierbij zijn:
-Wat vinden julie van mijn keuze voor de Antelope Orion 32?
-Is een moderne (upgegrade iMac) computer instaat om dit allemaal tegelijk te verwerken?
-gaat er geen qualiteit verloren na alle AD-DA-AD convertie?
- Bijkomende punten laat ik aan julie over hier op het forum.

Van de technische kant van computers en convertors heb ik weinig kennis🤔.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 01-04-2017, 19:12
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Antelope 32 en gerelateerde

Antelope: check
Mac: check
Gaat ie het aankunnen: check
http://www.trackandmix.com
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 01-04-2017, 22:29
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Zowel Antelope als RME zijn top gear.

Zowat elke computer van de afgelopen tien jaar kan het aantal kanalen aan, mits juist opgezet.

Maar ik zou TotalMix missen...

Een RME MADI interface erbij? Of hou je gewoon de FF800?
  #4 (permalink)  
Oud 02-04-2017, 01:17
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

RME biedt zeer lang driver ondersteuning. En is naar mijn mening een van de stabielste audio platformen in de sector.
Die nieuwe RME Fireface UFX+ is zeer straf spul.

Laatst gewijzigd door frederic; 02-04-2017 om 01:20
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 02-04-2017, 09:14
Junior Member

Reputatie: maddx is op goeie weg

Bedankt iedereen voor de snelle respons.

Eigenlijk gebruikte ik de totalmix driver nauwelijks eens die ingesteld stond, zeker toen ik met grote mixers brgon te werken. ik ben zeker tevreden van de Fireface 800 en adi 8 convertor.
De Antelope biedt wel 32 in en 32 uit met vergelijkbare qualiteit met RME producten voor maar een 1U formaat wat ook al veel plaats bespaart in mijn rack. En als het RME duo die ik nu staan heb nog wat waarde heeft dan twijfel ik niet om naar de Orion 32 over te stappen.

Zijn er mensen met een gelijkaardige werkwijze? Wel nog niemand die het over het 3 maal converteren van het audio had.
Volgens mij worden er in de meeste gevallen eerst multitrack opnames gemaakt per spoor om dan nadien terug de mixer in gestuurd te worden wat al de eerste keer analoog naar digitaal overslaat.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 03-04-2017, 13:25
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Wat ik mis:

Hoe ga je van de Antelope 32 naar de computer?

Die heeft toch alleen ADAT I/O?
  #7 (permalink)  
Oud 03-04-2017, 13:30
plonserd's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

De Orion heeft ook een USB3 of Thunderboltaansluiting. Forumlid Pixie heeft er ook eentje dacht ik.
  #8 (permalink)  
Oud 03-04-2017, 16:33
Vintage Member

Oh ja, stom van me. Ik zat aan de oude Antelope 32 te denken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddx Bekijk bericht
Wel nog niemand die het over het 3 maal converteren van het audio had.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er niet veel zijn die dat doen.

Ik heb me zelf net een digitale mixer aangeschaft om dat te vermijden.
  #9 (permalink)  
Oud 03-04-2017, 23:38
Johnny Nobel's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald

Hoi Maddx.

Ik zit sinds kort met een soortgelijke setup:
Imac , orion 32 + en D&R Orion mixer.

Het voelt allemaal ineens een pak degelijker dan voordien. Ik kom van een RME fireface 400. Ik weet niet of ik de tafel nu hoor werken of de orion, maar het bevalt me zeker.

Een korte ervaring met de installatie van de orion 32+.
Uiteraard verkies ik thunderbolt boven usb. Ik had de interface via TB verbonden, maar er liep iets mis met het installeren van drivers. De software begint namelijk ook ineens nieuwe firmware te installeren op de antelope. Gedurende dit proces bleef de de orion 32+ hangen in 'golden boot' (af te lezen op het scherm). Ik geraakte er eerst niet uit. Maar heb dan het hele proces nog eens herhaald met een USB-kabel aangesloten ipv TB en toen ging het wel. Eens alles geÔnstalleerd is geraakt, werkt alles perfect en kon de verbinding terug via TB. Het hele software gebeuren is dus zeker niet zo stabiel als bij RME. Maar het werkt wel.

Wat betreft AD/DA/AD.
Ik werk met een mengeling van opgenomen instrumenten (AD) en softsynths (NI bv.) die hun plek krijgen in de DAW. Na deze fase is het allemaal nog eens DA (DAW naar tafel) waar ik effecten in mix (delay, reverb, EQ,...) en terug van de tafel naar Logic (AD). Ik vermoed nergens in dit proces kwaliteitsverlies. Net omdat de setup werkt , probeer ik veel harder in het creatieve proces op te gaan. Dit was ook de reden van een dergelijke setup. En zo lijkt het me bv. veel belangrijker om noise layers toe te voegen aan softsynths dan om wakker te liggen van een extra rondje AD/DA.

Ook nog op te merken als je met logic gaat werken: je stereo out zit automatisch toegewezen aan je 1&2 op je interface. Dit kan afhankelijk van je werkwijze wel een beetje lastig zijn. Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden dan Logic...

Hopelijk heb je hier wat aan.
Grt
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 04-04-2017, 14:35
Vintage Member

Ook bij RME zien Mac gebruikers zich vaak verplicht via USB de firmware te updaten, vrees ik...

Maar 't is dat RME zo lang ondersteuning biedt voor hun drivers. Zelfs de alleroudste RME interfaces werken nog steeds met de driver van vandaag. Vziw doet niemand hen dat na.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten