homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-03-2017, 08:13
Sida Mosae Mastering's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Sida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatie
Standaard eighties recording mixer 24 CH, 8 BUS, 4 AUX, 2 OUT

Voor een newretrowave project gebruik ik op dit moment enkel 80's hardwaresampler / synths, die ik via MIDI aanstuur vanuit Logic Pro X en 1:1 opneem via de UA Apollo.

Deze workflow is heel tof, maar graag zou ik de UA Apollo enkel de rol van effectenbak willen laten spelen (chorus, delay, 2 x reverb) en het geheel analoog mixen, summen en opnemen als stereospoor via mijn UA2192.

In de toekomst zouden echte hardware-effecten de taak van de Apollo nog overnemen, als het budget dit toelaat.

In totaal schat ik 24 inputs op de mixer nodig te hebben, ruim genomen (9x S550, 1x Polysix, 2x Juno-60, 6x Microwave, 2x D-50, 2x ESQ-1, 2x DK-80) met 8 bussen (stereo drums, bas, pads, leads) en 4 aux sends (stereo return naar bus mogelijk) voor effecten (chorus, delay, 2x reverb).

Ik heb genoeg DI's met transfo's om voor kleuring te zorgen, dus als er pre-amps aanwezig zijn mogen ze vrij neutraal zijn. Budget is max. €1500. Er zijn wel wat interessante consoles (bv. Yamaha M1524) maar dat zijn dan weer live-bakken. Een Yamaha RM-800 ziet er wel OK uit qua specs, maar is niet echt eighties ...

Welke desks uit die tijd komen in aanmerking? Alle hulp welkom!

Laatst gewijzigd door Sida Mosae Mastering; 29-03-2017 om 08:15
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 29-03-2017, 08:25
Active Member

Reputatie: DJTheike is op goeie weg
Stuur een bericht via MSN naar DJTheike Stuur een bericht via Skype™ naar DJTheike
Standaard Re: eighties recording mixer 24 CH, 8 BUS, 4 AUX, 2 OUT

D&R, ADD, studiotafels .
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 29-03-2017, 10:07
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Active Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Grappig. Dat is exact een zelfde setup zoals ik 'm hier heb, maar dan grofweg x4.

Is het dan ook zo dat als ik 4 keer mijn setup parallel naast elkaar zet dat ik dan hetzelfde tot mijn beschikking heb?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 30-03-2017, 12:55
Sida Mosae Mastering's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Sida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatie

Top site tegengekomen als antwoord op mijn eigen vraag. Ervaringen mogen altijd gepost worden!

link
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 30-03-2017, 21:38
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Active Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Mooi!
Heb je al een keuze gemaakt? Ben best wel benieuwd als liefhebber van dit soort mixers.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13-04-2017, 11:05
Active Member

Reputatie: Kenneth is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sida Mosae Mastering Bekijk bericht
Top site tegengekomen als antwoord op mijn eigen vraag. Ervaringen mogen altijd gepost worden!

link
zalig site

thx
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten