homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-02-2017, 09:39
Junior Member

Reputatie: Nescio is op goeie weg
Standaard Doorsturen eerste signaal veroorzaak knal/gekraak

Yo,

ik heb even het forum doorzocht maar toch niet meteen een antwoord gevonden. Ook op andere fora vond ik geen pasklaar antwoord, hoewel ik het gevoel het dat de oplossing eenvoudig gaat zijn .

Ik ervaar sinds ik ben overgeschakeld naar een Macbook Pro problemen met mijn setup. Deze bestaat uit Macbook - Behringer Firepower FCA1616 en studio monitors.

Elke keer ik iets van signaal stuur naar de geluidskaart (bijvoorbeeld het aanklikken van een nummer in iTunes of het opstarten van Logic), krijg ik een korte knal met gekraak te horen. Dit gebeurt elke keer nadat er een onderbreking is in het signaal.

Aangezien ik nog niet helemaal thuis ben in OS, zoek ik hier naar hulp. Zou het kunnen liggen aan een instelling in de OS, of ligt het aan de geluidskaart?

Alle hulp is welkom! Alvast bedankt.

Greets,

Jeroen
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-02-2017, 10:26
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Doorsturen eerste signaal veroorzaak knal/gekraak

Het lijkt alsof je audio driver "wakker" schiet, zoals je het omschrijft. Is een issue die ik op OSX nog nooit ben tegengekomen. Welke driver gebruikt je geluidskaart?
http://www.trackandmix.com
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09-02-2017, 11:33
Junior Member

Volgens mij heb ik geen driver nodig voor deze geluidskaart. Ik vind er in ieder geval geen voor OSX. Op de site van Behringer lees ik het volgende:

"The FIREPOWER FCA1616 interface features state-of-the-art, high-resolution 24-bit A/D-D/A converters, supporting up to a 96 kHz sampling rate. Reliable Windows XP, Windows Vista, Windows 7 & 8 drivers and Mac OS X support ensure ultra-low latency operation."

Ik dacht dat je voor deze geluidskaart geen driver nodig had? Ik vind er in ieder geval geen.

Het 'wakker schieten' is wel een goede omschrijving van wat er gebeurd!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-02-2017, 11:49
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Hoe lang duurt de onderbreking voor er een knal komt?

Ik vermoed dat OSX Core audio in slaap zet. Je zet voor audio best je power instellingen op "don't sleep".

Antipop al geprobeerd?

Robert Tomsick | Projects | Antipop

Houdt Core audio wakker door af en toe een spatie uit te spreken. 't is een shell script van enkele tientallen bytes en een startup item om het altijd te draaien.

Welke OSX versie gebruik je? Sierra?

En die Behri is USB audio class compliant, dus daar hoef je geen driver voor te installeren.

Laatst gewijzigd door cyrano; 09-02-2017 om 11:52
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 09-02-2017, 12:15
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Hoe lang duurt de onderbreking voor er een knal komt?

Ik vermoed dat OSX Core audio in slaap zet. Je zet voor audio best je power instellingen op "don't sleep".

Antipop al geprobeerd?

Robert Tomsick | Projects | Antipop

Houdt Core audio wakker door af en toe een spatie uit te spreken. 't is een shell script van enkele tientallen bytes en een startup item om het altijd te draaien.

Welke OSX versie gebruik je? Sierra?

En die Behri is USB audio class compliant, dus daar hoef je geen driver voor te installeren.
Hoi Cyrano,

dat antipop programma doet het! Bedankt voor de hulp, kan ik eindelijk verder

Ik heb net Sierra ge´nstalleerd, maar het probleem deed zich ook voor bij de vorige OS.

Nog eens bedankt!

Greets,

Jeroen
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 09-02-2017, 12:21
Junior Member

Hoi Cyrano,

ik dacht dat het gefixt was nadat ik die antipop software had ge´´nstalleerd, maar nu blijkt het probleem er toch nog te zijn.

Ik start even mijn laptop terug op, eens zien of dat helpt. Zoniet zoek ik verder.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 09-02-2017, 13:07
Junior Member

Via een ander forum ben ik erachter gekomen dat antipop niet blijkt te werken op OS Sierra. De beste oplossing hier (Antipop not working with macOS Sierra? - OSx86 10.12 (macOS Sierra) - InsanelyMac Forum) blijkt AppleALC te zijn, maar daarvoor moet je in de terminal liggen klooien en daar heb ik toch geen kaas van gegeten.

Niemand een andere suggestie?

Thanks,

Jeroen
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 10-02-2017, 01:12
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Bedankt voor het testen!

Ik had al gevreesd voor Sierra. Damned!
  #9 (permalink)  
Oud 10-02-2017, 10:59
Senior Member

Reputatie: JanvanDuren is op goeie weg

Ik denk dat het in de Behringer interface zit. Ik had zelf een Istudio, die wij gebruikte om via een iPad muziek af te spelen. Telkens wanneer je het volgende nummer aanzetten hoorde je een klikje. Bijzonder storend. Opgestuurd naar Behringer voor een update die zou helpen. Helaas geen oplossing. M.a.w. mooi apparaat. maar niet bruikbaar. iPad direct aangesloten op het mengpaneel. Geen klikje te horen.

Als Behringer eens wat meer aandacht aan de spullen zou schenken wordt het nog eens wat.

Zeg dat andere merken nooit wat hebben. Maar lees maar eens berichten over voedingen die te licht zijn berekend en uit elkaar ploffen. Behringer Firewire audiointerface.

Jan van Duren
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 11-02-2017, 11:50
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanvanDuren Bekijk bericht
Ik denk dat het in de Behringer interface zit. Ik had zelf een Istudio, die wij gebruikte om via een iPad muziek af te spelen. Telkens wanneer je het volgende nummer aanzetten hoorde je een klikje. Bijzonder storend. Opgestuurd naar Behringer voor een update die zou helpen. Helaas geen oplossing. M.a.w. mooi apparaat. maar niet bruikbaar. iPad direct aangesloten op het mengpaneel. Geen klikje te horen.

Als Behringer eens wat meer aandacht aan de spullen zou schenken wordt het nog eens wat.

Zeg dat andere merken nooit wat hebben. Maar lees maar eens berichten over voedingen die te licht zijn berekend en uit elkaar ploffen. Behringer Firewire audiointerface.
Dag Jan,

ik heb al van anderen gehoord dat Behringer een minder goed merk is, maar ik heb buiten deze issue nu geen andere opmerkingen. Het zou kunnen dat het aan de audio interface ligt, maar voor dat ik mijn MacBook gebruikte, werkte ik met een PC. En daarbij had ik dit probleem met de interface van Behringer niet..

Ik zoek nog verder naar een oplossing!

Groeten,

Jeroen
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten