homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 07-02-2017, 08:27
Junior Member

Reputatie: luistervinkje is op goeie weg
Standaard Plaatsing van muziekinstrumenten in de " audioruimte "

Ik maak zo nu en dan gewoon voor de lol video opnames van een bigband. Bij optredens is de opstelling van de bandleden vrij overzichtelijk, vaak de ritmesectie links en de blazers rechts van het midden met de eventuele zangeres ergens voor de band. Bij het geluidmixen probeer ik dan ook de richting waar het geluid vandaan komt met de positie van de spelers in de videobeeld te laten kloppen.
Maar afgelopen week heb ik ook tijdens een repetitie wat gefilmd en dan zit men in een vierkant opgesteld, dit is, zo legde men mij uit, om onderling beter visueel contact te hebben en minder last van elkaars getoeter.
Ik heb 7 camera's gebruikt die ik rondom de bandleden heb opgesteld plus iedereen voorzien van een eigen microfoon.Maar nu tijdens de montage kom ik het probleem tegen dat soms een instrumentengroep bijvoorbeeld rechts in beeld is maar het geluid van links komt en bij het volgende shot andersom.Is het gebruikelijk dit per shot steeds andersom te pannen of is dit juist voor de kijker verwarrend? https://www.youtube.com/watch?v=QD0rZZjY-mQ
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 07-02-2017, 09:10
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Plaatsing van muziekinstrumenten in de " audioruimte "

Meestal wordt daar niet op gelet en wordt een normale stereo mix gemaakt. Maar het staat de producer natuurlijk vrij dat naar eigen inzicht bij te stellen...

Persoonlijk zou ik in dit geval niet gaan pannen per scène omdat het heel onrustig gaat klinken.
  #3 (permalink)  
Oud 07-02-2017, 13:57
Junior Member

Reputatie: luistervinkje is op goeie weg

Helder! Het leek me ook al erg complex te worden.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 07-02-2017, 19:25
drummerke's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: drummerke is op goeie weg

Muziek en beeld is niet hetzelfde. Vooral de muziek moet hier de constante zijn. Dus één track die overal hetzelfde is gepaned.

Ik zou vooral instrumenten groepen pannen. vb alle koperblazers vormen een groep dus de éne wat meer links de andere rechts. Voor drums hetzelfde.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten