homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-02-2017, 22:57
Junior Member

Reputatie: chrissalberts is op goeie weg
Standaard Home recording pc

Hoi!

Ik ben inmiddels al een tijd bezig met recording, maar er is een onderdeel waar ik nog steeds geen klote van snap, de computer. Ik ben van plan een pc te bouwen omdat ik klaar ben met de blazende fans, ik zelf wil bepalen wat er precies in komt en ik heb begrepen dat zelf bouwen ook nog is goedkoper is. Wat betreft processor en ram geheugen kom ik er wel uit, maar waar moet ik in hemelsnaam op letten bij een moederbord? Naast dat USB3 wel fijn is weet ik echt niet waar ik naar moet kijken. Ik heb een website gevonden en daar wat bij mekaar gezocht, maar zit ik zo een beetje in de goede richting? Wat is misschien een minder handige keuze, en wat kan er dus beter?

Groetjes!

EDIT: Vergeet ik de link erbij te zetten, hier issie https://pcpartpicker.com/list/9jYfkT
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 05-02-2017, 23:40
Junior Member

Reputatie: chrissalberts is op goeie weg
Standaard Re: Home recording pc

Tweede lijstje bij elkaar geraapt, ik heb nu specifiek alles op fanless uitgezocht maar ik vraag me wel af of er nu wel genoeg koeling is.. https://pcpartpicker.com/list/dZf2TH
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 06-02-2017, 09:27
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Active Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrissalberts Bekijk bericht
maar waar moet ik in hemelsnaam op letten bij een moederbord? Naast dat USB3 wel fijn is weet ik echt niet
Als ik jou was zou ik niet te veel op het moederbord willen.
Usb als losse inprikhub bijvoorbeeld is veel makkelijker te vervangen als het kapot is. Of als je wilt uitbreiden.

Ik zou dus vooral letten op aansluit- en uitbreidingsmogelijkheden. Voldoende voor nu maar met nog ruimte over voor later.

En let vooral op dat je moederbord hoge processorsnelheden aan kan, en dan natuurlijk de bijbehorende snelle processor. Dat is belangrijker dan een build-in usb hubje.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-02-2017, 10:17
Senior Member

Reputatie: herriemaker wordt hier goed onthaaldherriemaker wordt hier goed onthaald

Er is wat te zeggen voor uitbreidbaarheid, maar vaak zijn er met een paar jaar nieuwe sockets gekomen, waardoor je wel een nieuw mobo moťt nemen.
-Je zou die 32 GB over 2 latjes kunnen verdelen (ipv 4), dan heb je er nog 2 over, mocht je er meer in willen. Maar 32 GB lijkt me ruimschoots voldoende voor de meeste audio toepassingen..

Ik heb zo'n soort CPU koeler, maar daar zit een stille, lage toeren fan voor (800RPM), daardoor blijft het allemaal koel en stil genoeg.
Mijn advies verder: neem de nieuwste hardware, van een jaar geleden..
Dan zijn er een aantal bios updates geweest, en zijn mogelijke kinderziektes er uitgehaald.
Een 1 GB videokaart is wat aan de kleine kant, mocht je met 2 schermen willen werken.
Als je stil wilt, bespaar dan niet op de kast. Een goedkope kast wil nog wel eens een rammelbak zijn, of worden..

Verder zou ik het allemaal zoveel mogelijk bij 1 PC boer kopen. Dan kun je in geval van problemen wat makkelijker verhaal halen. Die paar euro verschil moet geen probleem zijn, als je er jaren plezier van hebt.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 06-02-2017, 11:26
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Gezien je eerste zin... Ik zou het niet zelf doen.
http://www.trackandmix.com
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 07-02-2017, 09:52
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Active Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrissalberts Bekijk bericht
waar ik nog steeds geen klote van snap, de computer. Ik ben van plan een pc te bouwen omdat ik klaar ben met de blazende fans
Dat harde blazen vind ik eigenlijk ook wel vreemd. Zelf heb ik hier een niet zo recente studio pc met slechts 4gb intern, en van dat ding hoor je amper dat hij aan staat. En dan draai ik toch ook regelmatig diverse studioprogramma's tegelijk met daarin de nodige sporen en plugins.

Wat voor configuratie is je huidige pc dan als ik vragen mag? Moet hij zo hard werken dan dat hij zo blaast?
Heb je dan ook veel last van latency?
En wat voor merk? Er zijn wel wat merken die bekend staan om hun 'overmatige bijgeluiden'.

Laatst gewijzigd door bsp; 07-02-2017 om 09:55
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 07-02-2017, 12:23
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Ik zou toch aanraden om ver weg te blijven van die AMD processor.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 08-02-2017, 14:31
tyros2's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: tyros2 wordt hier goed onthaaldtyros2 wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk bericht
Ik zou toch aanraden om ver weg te blijven van die AMD processor.
Is daar een specifieke reden voor Frederick ?
Dirk
  #9 (permalink)  
Oud 08-02-2017, 15:50
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Meer conflicten met andere hardware en software en opmerkelijk trager tov de vergelijkende processor van Intel.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 08-02-2017, 19:31
Joris J's schermafbeelding
Active Member

Reputatie: Joris J wordt hier goed onthaald

't Is alweer zo'n 15 jaar geleden dat ik nog eens een pc in elkaar heb geflanst met onderdelen die ik zelf gekozen heb. Dus ik ben er een beetje uit.

Misschien is het wel leuk indien hier een paar lijstjes zouden staan met leuke opname config. (moederbord, processor, ram etc etc)

Iemand die zich geroepen voelt?

edit: niet afkomen met 'koopt ne mac'

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten