homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 25-01-2017, 22:28
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Md409 u3

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke Bekijk bericht
Die vat ik even niet. Een dertig jaar oude MD421 classificeert toch wel als vintage tegenwoordig?
Ik bedoel dat het geen vintage microfonen zijn, omdat ze nog altijd gemaakt worden, en min of meer hetzelfde zijn als bij oorsprong. Het zijn standaarden in de microfoonbouw, net als C414.

Onder vintage microfonen versta ik eerder historische microfoons die niet meer worden gemaakt.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 26-01-2017, 08:58
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk bericht
Onder vintage microfonen versta ik eerder historische microfoons die niet meer worden gemaakt.
Ik heb in de loop der jaren veel verschillende definities van de woorden retro, antiek, en vintage gehoord, maar deze is weer nieuw voor me. In mijn optiek is vintage niet anders dan een chique modewoord voor 'oud'.

Rikke
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 26-01-2017, 10:45
Vintage Member

Voor mij slaat dat eerder op de klank. Dus hoe microfoons vroeger klonken.
Mic's als 421 en 441 of c414 zijn weliswaar modellen die al zeer lang bestaan, maar het blijven hedendaagse modellen omdat ze nog geproduceerd worden, en bovendien in grote lijnen nog dezelfde klankeigenschappen hebben als toen.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 26-01-2017, 15:37
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Het enige wat ik weet over "Vintage" is dat sommige verkopers oude prullen willen slijten aan veel te hoge prijzen. Maar je, mensen blijven eeuwige romantici, dus dat gaat altijd blijven werken.

Wat niet wegneemt dat een oude (uiteraard mint) U87 niet zou misstaan in mijn mic locker. Al was het maar omdat het een "oude" U87 is.
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 26-01-2017, 16:33
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Ik ga eerder mee met "oud" en "klassiek", want anders zijn er nauwelijks vintage microfoons. Al die oude klassiekers worden wel ergens nagemaakt.

En de MD421 en C414 e.d. worden alleen nog gemaakt omdat er veel vraag naar is. De huidige C414 heeft echt niet veel meer met het origineel te maken. Andere capsule, andere elektronica. Idem voor de C12...

En ik denk dat die ook al in China gemaakt worden, want vziw heeft AKG geen eigen productie meer, dankzij Harman Group. En dat is nu Samsung...

Maar de tijd dat alle oude rommel voor veel geld verkocht werd, is ook wel voorbij. Een Echolette, bv. haalde tot voor een paar jaar geheid 200-300 euro en soms meer. Nu gaan ze weg voor 100 € max. Behalve dan die enkele die niet door Echolette gemaakt zijn, maar bv. van AKG komen en daar D12 heten.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 28-01-2017, 11:01
Vintage Member

Wel weet je, sommigen laten hun vrouw het geld opdoen, anderen meestal wat slimmeren kopen oude mics.
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 28-01-2017, 12:12
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Ik veronderstel dat jij geen kinderen hebt?
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 09-02-2017, 23:31
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

FYI: Zonder al teveel moeite verkocht voor 375,-.

Rikke
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten