homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 04-12-2016, 11:21
Active Member

Reputatie: riske is op goeie weg
Standaard Re: welke Daw controller voor Sonar X3

hoi
Er komt inderdaad wat zoekwerk aan te pas, en zal verschillend zijn van de DAW. De SD 50 van roland
gebruikt bvb de midi codes die compatible zijn met Mackie logic control. De uitleg omvat 4 lijntjes met de instructies, zijnde start, forward,backward,stop. ER is ook de V-link maar deze gebruik ik niet (video).
De sonar V100 is een heel ander systeem waarbij je zelf de functie(s) kunt aanmaken door middel van het ACT ( active controller technology)function. Indien je een DAW op het oog hebt zou ik toch de handleiding eens downloaden en bestuderen wat vetreft de mogelijkheden.
succes
riske
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 04-12-2016, 13:37
Active Member

Reputatie: tatsa wordt hier goed onthaaldtatsa wordt hier goed onthaald

Ik heb zelf de Boss BR-800, die in principe ook als controller bruikbaar is, maar ik gebruik het toestel als audio-interface. Door de ingebouwde Boss-effecten is het zeer bruikbaar voor gitaar, bass en zangopnames.
Daarom zou ik liever een andere controller hebben om Sonar te bedienen.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 04-12-2016, 18:41
Active Member

hoi
ik vermoed dat de meeste " recorder,sampler,interface,controller " wel de meest voorkomende functies
hebben (rew, FF, stop, play,rec enz) zoals ook de BR 800. Indien je ook nood hebt aan een regeling van
equilizer,compressor ed per kanaal kun je best een lijstje opmaken van wat je in de controller nodig hebt
En dan op zoektocht bij de verschillende merken. Het aansluiten van 2 DAW systemen via USB is niet zo evident. Op de site van sonar is heel wat over verschillende merken controller surfaces te vinden.
Hopelijk vindt je iets passends.
grtjs
riske
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 05-12-2016, 14:27
Active Member

Ik heb ergens gelezen dat de Behringer X touch eerst niet goed werkte met Sonar, maar na een firmware- update deed ie het plots wel zonder problemen. Dus is er kans dat de oplossing niet altijd moeilijk hoeft te zijn, hé.
Wat ik me ook afvraag: van sommige toestellen kun je meerdere componenten naast elkaar gebruiken. Schakel je die dan aan elkaar of elk apart naar de usb-poort van de pc? Ik veronderstel dat ze met elkaar verbonden zijn en dat alleen het 'hoofdtoestel' naar de pc gaat?
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 05-12-2016, 20:40
Active Member

Een firmware upgrade kan soms helpen indien juisr uitgevoerd. Voor gitaar effekt pedalen gebeurt het wel. Voor audio interface (DAW)doe ik het soms met V studio 100 en de quad capture en in deze opstelling gaat laatsgenoemde via usb naar sonar.
( De VS 100 heeft een eigen voeding en word dan gebruikt voor zijn pre amps en uitgebreide mogelijkheden in eq en compressor. Alles is afhankelijk van de toestellen afzonderlijk, en de usb 's willen niet altijd goed samenwerken. Testen en proberen is de enige oplossing in een al dan niet zinvolle opstelling, maar levert soms wel heel orignele klanken!
Wij zoeken toch zo graag naar de SOUND
grtjs
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 06-12-2016, 14:38
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Van extenders heb ik de indruk dat de "groten" (Avid, Mackie...) goed ondersteund worden door de meeste DAW's, maar de minder gekende soms helemaal niet. Dat is echter geen persoonlijke ervaring.

En van Sonar weet ik al helemaal niks...
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 18-12-2016, 10:32
Active Member

Na nog wat research te hebben gedaan, heb ik blijkbaar een oplossing gevonden. In ieder geval om de Behringer X touch met Sonar te laten werken. Ik veronderstel dat wat met deze controller lukt, ook wel met andere universele controllers moet werken. In ieder geval, voor de geïnteresseerden, hier hoe het in zijn werk gaat:
https://www.youtube.com/watch?v=l-8V...HPl9AQ&index=1
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten