homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 23-11-2016, 20:21
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd
Standaard Beyerdynamic M201TG

https://www.thomann.de/nl/beyerdynam...diod_105712_19

Ik heb hem hier nog nooit voorbij zien komen, maar deze microfoon is echt een aanrader. Ik heb hem nog niet zo lang, maar hem met veel plezier gebruikt op snare, gitaar, toms, en zelfs gisteren op kickdrum (schitterend!).

Hij zit ook vaak in mijn live-koffertje voor het geval dat er een act toch nog 'even een cajon aanschuift', of een 'extra gitaarampje' neerzet. Ding klinkt op alles mooi, is erg stevig, en klinkt luxer, smoother, chiquer, dan your average SM57. In mijn eigen band gebruikte onze geluidsman hem live altijd op snare, daardoor ben ik toen geinteresseerd geraakt in deze mic.

don't be fooled by the looks: de microfoon is een dynamische! (Hypercardiod welteverstaan)

Laatst gewijzigd door Rikke; 23-11-2016 om 20:23
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 23-11-2016, 21:21
Senior Member

Reputatie: RobertC wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Beyerdynamic M201TG

Ik gebruik 'm al een jaar of 15. Ik ben het helemaal met je eens!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-11-2016, 11:01
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Hey Rikke,

Deze kwam een aantal jaar geleden geregeld voorbij. Met name ene Dogpants () was er grote fan van. EN ik heb op basis van zijn reviews me er ook ene aangeschaft. Echt een aanrader voor snare.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 26-11-2016, 15:37
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Fantastische microfoon voor zijn prijs. Ik heb er 2 in gebruik sinds 1977.
VOORDELEN
- Heel mooi helder en ook warm geluid, door een ruim frequentiebereik zonder opvallende afwijkingen.
- Bruikbaar op afstand voor bijvoorbeeld stereo-opname, door lage ruis (in combinatie met goede voorversterker)
- Probleemloos voor AD converters en PA apparatuur, door scherpe filtering beneden 20 kHz.
- Gemakkelijk inzetbaar; heeft geen fantoomvoeding nodig.
- Degelijk gebouwd met een lange levensduur. (geen gaasjes of schuim)
NADELEN
- Niet zo geschikt als handmicrofoon, vanwege lage-tonenbereik en matige aanraakgevoeligheid.
- Weinig definitie in de hele lage tonen.
- groter en zwaarder dan een kleinmembraan condensatormicrofoon.
CONCLUSIE
Een van de beste dynamische microfoons, met alle voordelen en weinig nadelen van dien. Klinkt beter dan vele duurdere microfoons.

Ik heb ze vervangen door de veel duurdere Neumann KM184's, omdat ze voor een stereo-opname van groot orkest met koor, de detaillering misten die top-kwaliteit condensatormicrofoons wel kunnen bieden.
Dat overigens alleen in combinatie met top-kwaliteit voorversterker en AD-converter, want de simpele apparaten krijgen last met verwerking van frequenties boven 20 kHz.

P.S. Ze zijn robuust, echter bij een klein deukje of scheurtje is de kwaliteit foetsie.

Laatst gewijzigd door Radix; 26-11-2016 om 15:40
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten