homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-11-2016, 12:38
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd
Standaard externe phantom voeding aansluiten op preamp

In mijn mobiel rack zitten 8 preamps met phantom en de AEA TRP preamp voor mijn stereo ribbon. Deze preamps hebben geen phantom.

Soms heb ik echter 2 extra preamps met phantom nodig. Dan moet ik er mijn UR824 bij plaatsen.

Zou ik op de AEA TRP een condensor-mic via een externe phantom voeding mogen aansliuten? Ga ik de ingang van de TRP preamp hiermee niet beschadigen?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-11-2016, 01:20
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: externe phantom voeding aansluiten op preamp

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Zou ik op de AEA TRP een condensor-mic via een externe phantom voeding mogen aansliuten?
Ja.

Citaat:
Ga ik de ingang van de TRP preamp hiermee niet beschadigen?
Nee. tenzij je de ingang van de phantom box verbindt met de ingang van de preamp. Maar dan moet je daarvoor wel een male to male XLR kabel gebruiken. En dat zie ik Henk niet meteen doen...

En zelfs dan is beschadiging niet zeker.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 18-11-2016, 18:29
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Nee. tenzij je de ingang van de phantom box verbindt met de ingang van de preamp. Maar dan moet je daarvoor wel een male to male XLR kabel gebruiken. En dat zie ik Henk niet meteen doen...
Dat zou idd al heel erg zijn.

Natuurlijk zijn ze weer te verkrijgen bij Thomann in verscheidene prijsklassen....
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-11-2016, 06:29
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Ik heb een Behringer en een T-bone. Geen verschil. De Behringer kostte iets meer en is iets beter afgewerkt.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten