homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-10-2016, 21:06
Junior Member

Reputatie: frankvanderduin is op goeie weg
Standaard cubase 8.5 latency of werkgeheugen tekort

ik heb sinds een week een nieuwe voeding op mijn pc. De schijven waren gelukkig nog intact. Nadat ik mijn laatste project in Cubase 8.5 weer opstartte kreeg om de paar seconden clippende plugins. Hiervoor heb ik daar geen last van gehad.Ik heb inmiddels de latency van de geluidskaart aangepast. Mijn setup is een Tascam 1644, I5 processor, 16 GB werkgeheugen, NI Komplete Ultimate 9.Roland A 88Cubase 8.5
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-10-2016, 00:21
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: cubase 8.5 latency of werkgeheugen tekort

Werk je onder Windows?

Onder 'taakbeheer' of 'taskmanager' kan je zien hoeveel RAM geheugen er in gebruik is. Je meldt dat je 16GB RAM hebt. Cubase zelf neemt er maximaal zo'n 400MB van in. Windows is content met 2GB. dan hou je nog 13GB RAM over.
Of heb je op dat moment veel vst's en vsti's draaien?

Hoe groot staat de buffer van de asiodriver ingesteld in Cubase?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 20-10-2016, 15:57
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie

Lijkt me sterk dat door enkel de voeding te veranderen (en dus voor de rest GEEN ENKELE instelling aan te passen, update uit te voeren, ander paar sokken aan te trekken, ...) je project niet meer zou werken.

In mijn setup is mijn BIOS een heel gevoelig beestje gebleken - n foute instelling en de rust en zen die nu over mijn systeem heerst is om zeep.. heeft me bijna een dag gekost maar ik wt nu wat aan te passen als de stabiliteit in het gedrang komt ..

Herwig
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 21-10-2016, 19:16
Junior Member

Reputatie: frankvanderduin is op goeie weg

hallo beste meedenkers,

Mijn programma's draaien weer normaal, het is ws de routing van de plugins geweest die ik heb gereset. Cubase kan ze nu weer vinden. Snap alleen niet waarom dit gebeurd is, maar afijn het werkt weer naar behoren. Bedankt voor jullie hulp en info.

grt. Frank
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten