homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-09-2016, 16:37
Junior Member

Reputatie: Rxke is op goeie weg
Question halfrack flexibele preamp met compressie

Hallo,

op zoek naar een (liefst) halfrack preamp /voicechannel met breed inzetbare gain voor nieuwe maar ook oudere mikes (reslo etc)

Ik was vroeger fan van joemeek stuff, omdat die compressie ingebouwd hadden, werkt leuker zo alles in 1 channel maar ben al zo lang uit de wereld van de preamps dat ik niet weet of die nog de moeite zijn.

budget liefst rond de 300 euro 2dehands of 500 nieuw, dus geen super top dingen.

vraag is dus of joemeek nog steeds de leider is in de halfracks-met-compressie of ik toch echt beter een 19" zoek.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-09-2016, 19:38
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: halfrack flexibele preamp met compressie

RME Quadmic II, 499 Ä. Genoeg gain voor alles, clean, geen ruis...

RME: QuadMic Preamp
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-09-2016, 06:55
Junior Member

Ah, RME goede tip. Quad is wel 3 preamps te veel voor mij, maar ik ga eens zoeken onder RME iedereen lijkt daar wel van onder de indruk.

Bedankt!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-09-2016, 07:18
Junior Member

... Lijkt dat RME geen dedicated single pres maakt, enkel multi en converters. Jammer, degelijke producent met goede naam.

Deze Summit Audio 2BA-221 lijkt me ook interessant wegens veel klankmogelijkheden, hoogspanningsbuis, dus niet zo'n gimmick tubetje op 12 volt en heel flexibel qua aan te sturen mics. Wel beetje boven budget maar misschien waard om beetje voor te sparen?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 12-09-2016, 09:28
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

De summit Audio is een interessante. Er staat er net eentje tweedehands te koop op facebook: https://www.facebook.com/groups/audi...07246459332849
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 12-09-2016, 09:47
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rxke Bekijk bericht
... Lijkt dat RME geen dedicated single pres maakt, enkel multi en converters. Jammer, degelijke producent met goede naam.
Ja, dat klopt. RME is een beetje eigenzinnig. Of ze hebben hun markt precies gedefinieerd...

De Summit Audio ken ik niet echt. Alleen maar van zien staan en dat zegt niet veel.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 13-09-2016, 00:29
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Het vervaardigen van preamps is feitelijk nooit de corebusiness geweest van RME.
Hun corebusiness is ADDA conversie en audio interfaces. Aanvankelijk kochten ze hun preamps bij Focusrite. Ondertussen maken ze die al een jaar of 10 ook zelf.

Rupert Neve's Portico 5012 is ook interessant.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 13-09-2016, 07:01
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
eentje tweedehands te koop op facebook:
facebook weigert mij toegang omdat ik geen account heb.... Nouja.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 13-09-2016, 07:05
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk bericht
....RME.
Hun corebusiness is ADDA conversie en audio interfaces. Aanvankelijk kochten ze hun preamps bij Focusrite. Ondertussen maken ze die al een jaar of 10 ook zelf.

RME doet wat ze doen extreem goed. Mocht ik in the box werken zou ik ze zeker overwegen.

Portico is to-ta-le overkill voor mijn 'talenten'
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 13-09-2016, 09:05
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rxke Bekijk bericht
facebook weigert mij toegang omdat ik geen account heb.... Nouja.
Tjah, dan mis je tegenwoordig toch wel veel mooie deals. Heb de indruk dat die groepen heel sterk de plaats van tweedehands sites aan het innemen zijn.

Alex
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten