homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-09-2016, 14:39
Junior Member

Reputatie: Jessy21 is op goeie weg
Standaard Startende aansluiting

Hallo alemaal,

Ik ben nieuw in de werled van opnemen en wil heel simpel beginnen. Ik heb slechts mijn gitaar, de ruimte (niet speciaal ingericht voor opnemen) en een laptop met FL!

Nu wil ik een microfoon aaschaffen, maar wil eerst hier vragen om advies.

Welke zal in mijn situatie goede resultaten opleveren voor weinig geld?

Zijn er simpele dingen waar ik op kan letten in de ruimte voor wat beter geluid?

Groet,

Jessy
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-09-2016, 23:55
Active Member

Reputatie: Ithinque wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Startende aansluiting

Hoi Jessy,

Redelijke kans dat je op korte termijn het meeste plezier gaat hebben van grootmembraan USB microfoon. Je hebt dan verder geen externe geluidskaart of andere apparatuur nodig en kan toch gedetailleerde opnames maken.

Beter geluid bij een opname is meestal vrij eenvoudig te realiseren door kussens, dekens, tapijt, boekenkasten etc. te gebruiken om de reflecties in de ruimte wat te breken.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 04-09-2016, 09:21
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd