homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-08-2016, 09:35
Member

Reputatie: Music Meister is op goeie weg
Standaard EWS88 MT*- Terratec instaleren op windows 7 kan dit

Music Meister;317348]Hallo allemaal

Ik ben hendrik .ben al een tijdje bezig om een band opstelling te maken op zolder. en heb nu al mijn instrumenten aangesloten voor live muziek te maken. Ik gebruik hier voor een ross 8 kanaals mengpaneel met een pa set active sub met 2 sateliet speakers een losse monitor en een kabinet speaker .
nu heb ik een geluidskaart gekocht de EWS88 MT*- Terratec een wat oudere kaart maar wel precies wat ik zoek 8 kanalen in en 8 kanalen uit . Zodat ik alle 8 kanalen van mijn mengpaneel appart kan opnemen .
Waar ik nu mee zit is dat de computer de kaart herkent maar dat de driver die er bij zit maar tot windows 2000 gaat en op internet is wel wat te lezen over dat het kan op windows 7 alleen mij lukt het niet hoop dat het mogelijk is dan kan ik beginnen met het opnemen oftewel homerecording

Zie ook mijn forum bij mixen en masteren

Vriendelijke groet hendrik
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 17-08-2016, 12:16
Active Member

Reputatie: riske is op goeie weg
Standaard Re: EWS88 MT*- Terratec instaleren op windows 7 kan dit

Beste
Probeer eerst eens of er drivers voor uw actuele windows versie te vinden zijn.
Mogelijk alternatief installeren als vorige versie van windows (deze waarop ze wel draait)
installatie programma rechtsklikken en uitvoeren als administrator (lukt nogal eens)
grtjs
riske
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-08-2016, 18:25
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Proberen of je de driver kan installeren in "compatibility mode": Let me google that for you

Als dat niet lukt, dan heb je een foute aankoop gedaan, vrees ik.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 18-08-2016, 21:49
Member

ik kwam dit nog tegen https://www.steinberg.net/forums/viewtopic.php?t=53669
morgen maar is mee verder wand moet gewoon kunnen
de drivers staan ook op de site alleen is er iets tussen mijn uitgangen van de computer heb het vaker gehad dat die het geluid niet herkent en wel aan geeft dat het apperaat correct werkt morgen komt een neef van mij die heeft er iets meer kijk op groeten hendrik
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19-08-2016, 09:27
Senior Member

Reputatie: herriemaker wordt hier goed onthaaldherriemaker wordt hier goed onthaald

In compatibility mode installeeren is een goede tip, zo kreeg ik ook een oude kaart aan de praat. Dus met R. klikken op de installer, dan eigenschappen, dan 'compatibility' kiezen en een vink zetten bij het besturingssysteem van je keuze.

Omdat je nu een 2e geluidskaart installeert (naast de onboard met de gekleurde poorten) kan het zijn dat de oude de nieuwe in de weg zit, en de nieuwe niet goed functioneert. Als je de oude niet gebruikt kun je die uitzetten in het BIOS, voordat Windows opstart.

En om je insert-poorten op je mengpaneel te gebruiken als uitgang heb je waarsch. 'y-kabels' nodig. Die heb je al? > https://www.thomann.de/nl/the_sssnake_ypp2010.htm
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 19-08-2016, 13:51
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herriemaker Bekijk bericht
En om je insert-poorten op je mengpaneel te gebruiken als uitgang heb je waarsch. 'y-kabels' nodig. Die heb je al? > https://www.thomann.de/nl/the_sssnake_ypp2010.htm

hallo ik heb er een orginele kabel bij met aan de eene kant 8 tulp met verschillende kleuren en aan de andere kant 8 jack groot 6,35 zitten deze hoort bij de set hieronder een foto van de set

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  $_84.JPG
Bekeken: 86
Grootte:  24.9 KB
ID: 17407

volgens mij kan ik de jack half of helemaal in de insert doen dit heeft te maken met geluid in en geluid uit of zo heb er al wel wat over gelezen
.mijn geluid liep nooit echt lekker zat 1 of ander programa tussen wat het naar die groen blauw roze jack aansluitingen lijden van de week maar is alles er af en opnieuw opbouwen anders op xp te laten draaien daar zijn de drivers voor bekend en nu maar weer hopen

groet hendrik
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 20-08-2016, 16:42
Member

het is gelukt

vandaag is het gelukt de ews88mt doet het op Windows 7 .
we hebben van de site van terratec het juiste controle panel gedownload .
en daarna de drivers voor XP dit ge´nstalleerd in compatibiliteit mode daarna gezipt
dit ge´nstalleerd als administrator .
ook de interne geluidskaart uitgezet in de bios .
nu maar is verder kijken en de computer updaten naar windows 10 en dan verder proberen
maar voorzover werkt de kaart wel op windows 7 en kan ik nu 8 sporen opnemen iedereen bedankt voor het mee denken

groeten hendrik
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 21-08-2016, 21:53
Senior Member

Reputatie: herriemaker wordt hier goed onthaaldherriemaker wordt hier goed onthaald

Mooi! Bedankt voor het terug melden..
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 23-08-2016, 20:55
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Music Meister Bekijk bericht
het is gelukt

vandaag is het gelukt de ews88mt doet het op Windows 7 .
we hebben van de site van terratec het juiste controle panel gedownload .
en daarna de drivers voor XP dit ge´nstalleerd in compatibiliteit mode daarna gezipt
dit ge´nstalleerd als administrator .
ook de interne geluidskaart uitgezet in de bios .
nu maar is verder kijken en de computer updaten naar windows 10 en dan verder proberen
maar voorzover werkt de kaart wel op windows 7 en kan ik nu 8 sporen opnemen iedereen bedankt voor het mee denken

groeten hendrik

Alleen dit laatste gaat nog niet zo mooi . Het instaleren op windows 10 wat heb ik gedaan

stap 1 backup gemaakt van alle bestanden op de e schijf
Stap 2 computer uit
Stap 3 e schijf losgekoppelt
Stap 4 windows 10 er op gezet
Stap 5 hardware ingebouwd zoeken naar drivers e schijf
Melding digitale handtekening
Stap 6 handtekening uitgezet in opstart menu
Stap 7 daarna weer gezocht drivers op e schijf gevonden en geinstaleerd het programa werkt dan goed geeft geluid en herkent de 8 kanalen ook het conttole paneel werkt
Stap 8 computer herstarten na opstart driver weer weg

Iemand een idee hoe dit kan groeten hendrik
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 23-08-2016, 21:16
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Jij daagt precies wel graag het lot uit, hÚ?

Eerst een interface kopen die geen actuele drivers meer heeft, het toch ge´nstaleerd krijgen en dan maar meteen het risico wat aanscherpen door nog eens je OS te updaten.

Heb je compatibiliteitsmodus opnieuw een poging gegeven?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten