homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 24-08-2016, 07:38
Member

Reputatie: Music Meister is op goeie weg
Standaard Re: EWS88 MT*- Terratec instaleren op windows 7 kan dit

hallo

hahaha ja dat kun je wel stellen ...
de digitale handtekening komt er weer terug op na opstarten van de pc
waardoor die hem niet accepteren maar het moet kunnen er zijn zoveel appjes en programma's niet ondertekent die die ook zou moeten pakken en die pakt die ook niet ..het geen waarrom ik de kaart heb gekocht is omdat die voor mijn systeem/mengtafel wel goed lijkt te wezen heb geen usb of dergelijk om 8 sporen op te nemen en de computer word alleen maar gebruikt voor de muziek de rest doe ik op de laptop enzv al met al wel heel eind gekomen
van

alle instrumenten op 1 mengpaneel
licht effecten er op
2 acktieve spaeker sets/monitors er op
8 sporen opnemen

ik heb ook nog een oude xp computer waar ik is op wil proberen hoever ik daar op kom en dan de andere pc gewoon met Windows 10 te laten

wie heeft daar verder nog ervaring mee om nu nog een computer in xp te laten draaien hoeft geen internet niks op zou opzich wel handig wezen maar verder alleen voor muziek
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 25-08-2016, 08:11
Active Member

Reputatie: riske is op goeie weg

hoi
ik doe'nog heel wat op een xp zei het dan vooral midi, alles hangt een beetje af wat je er wil mee doen en met welk materiaal je wil werken.
grts
riske
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 25-08-2016, 10:22
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door riske Bekijk bericht
hoi
ik doe'nog heel wat op een xp zei het dan vooral midi, alles hangt een beetje af wat je er wil mee doen en met welk materiaal je wil werken.
grts
riske
hallo riske

de bedoeling is

1 dat de keyboards aangestuurd worden via midi ,en eigenlijk ook een midi terug dat ik bijvoorbeeld het geluid kan aanpassen of midi opnemen

2 dit geld ook voor het drumstel deze heeft alleen midi out en eventueel een aux in

voor de midi heb ik een midiconverter na usb maar nog niet echt iets om dit te bewerken ja audacity dit wil ik ook gebruiken om de sporen optenemen

3 zou leuk zijn als ik de geluiden kan bewerken maar hooftzakelijk opnemen en midi afspelen opnemen en uiteindelijk bewerken tot een audio nummer wat gewoon op een cd tje kan

tis puur een bijzaak de pc word verder niet gebruikt alleen voor youtube en muziek
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 25-08-2016, 12:18
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Music Meister Bekijk bericht
volgens mij kan ik de jack half of helemaal in de insert doen dit heeft te maken met geluid in en geluid uit of zo heb er al wel wat over gelezen
Liever speciale verloopsnoeren maken dan contacten laten aaien aan elkaar. Dus TRS waarbij Tip en Ring doorverbonden zijn en als asymetrisch signaal afgetapt.
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 25-08-2016, 13:29
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radix Bekijk bericht
Liever speciale verloopsnoeren maken dan contacten laten aaien aan elkaar. Dus TRS waarbij Tip en Ring doorverbonden zijn en als asymetrisch signaal afgetapt.
er zit een speciale kabel bij die ook altijd voor geluidsopname gebruikt is groet hendrik
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  1472128723941.jpg
Bekeken: 124
Grootte:  57.1 KB
ID: 17412   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  1472128752389.jpg
Bekeken: 119
Grootte:  55.2 KB
ID: 17413  

Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 25-08-2016, 20:17
Active Member

Reputatie: riske is op goeie weg

hoi
In hetgeen je wil doen met midi kan ik je wel volgen en uw EWS88 zou daar een heel goede hulp kunnen in zijn (32 sporen en 2 output ports). Met bvb een midi naar usb (ik gebruik de um one van roland) maar er zijn er zeker nog andere.Of een ouderwetse joystick kabel met midi (indien nog verkrijgbaar) kan je zo,van start. Natuurlijk heb je nog een programma nodig maar dat zit al vervat in de mogelijkheden van uw EWS
(zou dus evengoed kunnen draaien op de xp). De meeste DAW s hebben midi mogelijkheden aan boord .
Dus eerst zou je een configuratie moeten uittekenen van de pc/het programma en het keyboard of stuureenheid (drum!!!!) Dan welke manier van werken je wil gebruiken en dit hangt af van wat je eigenlijk op dat moment wil doen. Bvb. stuur je vanaf een full keyboard, of met een split functie, wil je meerdere kanalen gelijk opnemen. Is de implementation info gesneden koek voor jou? Zijn de klanken van uw keyboard terug te vinden in uw DAW ? Dit zijn maar enkele vragen die je best op voorhand eens onder de loupe neemt om achteraf gemakkelijk uw weg te vinden. Uiteindelijk heeft opnemen met midi een andere aanpak nodig net zoals audio opnemen zijn verschillende technieken heeft.
Alvast succes
riske
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 26-08-2016, 16:36
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Music Meister Bekijk bericht
er zit een speciale kabel bij die ook altijd voor geluidsopname gebruikt is groet hendrik
Dat is niet wat ik bedoel. Ik weet niet eens of ze te koop zijn. Wat ik bedoel is een afwijkende soldering:
TRS (mixer kant) naar TS, TRS, of cinch (opname kant). Het snoer bevat 1 ader en afscherming. De ader zit aan de mixer kant aan zowel de T (top) als de R (ring) en de afscherming natuurlijk aan de S (schacht).

Als je een TRS in een INSERT steekt dan verbreekt deze de interne verbinding. Via de T (top) tap je signaal af (SEND), dat je na bewerking via de R (ring) weer teruggeeft (RETURN). Maar je wil niet bewerken, dus verbind je T en R in de stekker al.
Steek je een TS half in een INSERT, dan aait hij langs het het verend kontakt. De verbinding wordt niet verbroken, maar het veertje duwt de stekker weer naar buiten. Het snoer aanraken .... opname kapot.

Let wel. Zo'n speciale kabel is niet voor iets anders te gebruiken. Hij veroorzaakt kortsluiting in een direct-out o.i.d.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten