homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-08-2016, 08:54
frank van dee's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: frank van dee heeft een prima uitstralingfrank van dee heeft een prima uitstralingfrank van dee heeft een prima uitstralingfrank van dee heeft een prima uitstraling
Standaard UAD Apollo = ook uitbreiding DSP?

Ik vroeg me af of ik met de UAD Apollo ook het DSP kan aanspreken vanuit mijn DAW?
Ik begrijp dat de DSP m.n. wordt ingezet voor unison, of VST's die je gebruikt tijdens een opname. Maar is dit geheugen ook te gebruiken als UAD-DSP op het moment dat je niet aan't opnemen bent?
Frank
Sonar Platinum|Roland V700|RME Octamic,Focusrite Saffire PRO 40|Dynaudio BM5, Behringer C50A, Powerplay P16|Presonus Monitor Station|UAD LA-610 MKII, Lexicon MX200|Neumann, Shure,AKG,Superlux, Rode & SP Mics|UAD-2Duo|Komplete 10U, Trillian Bass
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-08-2016, 10:26
Sida Mosae Mastering's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Sida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: UAD Apollo = ook uitbreiding DSP?

Beschikbare UAD DSP wordt verdeeld over alle actieve (Unison)plugins in de Console en alle actieve VST/AU in je DAW, los van of je er nu door opneemt of enkel monitort.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 13-08-2016, 07:11
frank van dee's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: frank van dee heeft een prima uitstralingfrank van dee heeft een prima uitstralingfrank van dee heeft een prima uitstralingfrank van dee heeft een prima uitstraling

Top! Goed nieuws
Sonar Platinum|Roland V700|RME Octamic,Focusrite Saffire PRO 40|Dynaudio BM5, Behringer C50A, Powerplay P16|Presonus Monitor Station|UAD LA-610 MKII, Lexicon MX200|Neumann, Shure,AKG,Superlux, Rode & SP Mics|UAD-2Duo|Komplete 10U, Trillian Bass
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 27-08-2016, 11:41
jeroen.grommen's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: jeroen.grommen wordt hier goed onthaaldjeroen.grommen wordt hier goed onthaald

Klopt. Kan je trouwens ook uitbreiden in combinatie met UAD-2 kaarten of satelites. Werkt niet met de oudere UAD-1 !!!

Trouwens een echte aanrader. Plugins zijn duur, maar als je de UAD solden-periodes afschuimt is de prijs/kwaliteit verhouding van dit pakketje niet normaal goed...
  #5 (permalink)  
Oud 22-10-2017, 18:41
Freakwave's schermafbeelding
Active Member

Reputatie: Freakwave is op goeie weg

Nu dat is allemaal fijn om te horen want ik heb net de Universal Audio Apollo Twin USB audio interface (DUO), besteld.

Ik gebruik nu M-Audio Fast track C-600 en verwacht dus wel een behoorlijke update.

F.
Intel Core i5-4590 CPu@3.30GHz RAM 8,00GB, Win 7 service pack 1, M-Audio Fast track ultra C600, Taylor 614CE, Mics; SE 2200A, Samson Q7, 2 db Technologies opera 110 powerspeakers, Sonar Platinum, , Arturia keylab 88, Akai MPD 2182Pro hoofdtelefoon.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-10-2017, 19:15
plonserd's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

'Behoorlijke update' is nog een understatement.
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Apollo Quad die ik voor bijna geen geld heb kunnen overkopen van m'n geluidsman. Enkele jaren geleden had ik al een Apogee Duet die ik heb moeten wegdoen omdat ik voor livedoeleinden meer uitgangen nodig had. De Focusrite Saffire 18i20 die ik daarna had was een tof ding, maar je hoorde echt wel immens veel verschil tussen het geluid dat er in en uit ging tov. de Duet. Met de Apollo heb ik eindelijk goeie preamps, convertoren én meer dan genoeg uitgangen (+ mogelijkheiden tot uitbreiden) om zowel live als in de studio m'n gang mee te gaan. Sinds een tijdje heb ik ook de Neve 1073 plugin gekocht waar ik echt enorm tevreden over ben.

Het enige nadeel vind ik dat het niet mogelijk is om plugins apart door te verkopen.Mijn Apollo kwam met een heleboel plugins die m'n voorganger had aangeschaft (Studer, A800, API, Dreamverb, Realverb, Lexicon 224, EMT140, Pulteq, Fairchild 670,Little Labs VOG,SPL Transient Designer,..) waarvan ik het grootste deel weinig/nooit gebruik. Zou er wel gerust een paar willen inruilen om zo wat andere plugins te kunnen aanschaffen. Die Fatso steekt mijn ogen uit, en tussen de ampsims zitten ook wel wat dingen die ik eventueel zou willen aanschaffen. Maar bon, voor een prijs van 1500 euro voor de Apollo + plugins + Thunderboltkaart ga ik nu ook weer niet teveel klagen
  #7 (permalink)  
Oud 22-10-2017, 19:49
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
'Behoorlijke update' is nog een understatement.
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Apollo Quad die ik voor bijna geen geld heb kunnen overkopen van m'n geluidsman. Enkele jaren geleden had ik al een Apogee Duet die ik heb moeten wegdoen omdat ik voor livedoeleinden meer uitgangen nodig had. De Focusrite Saffire 18i20 die ik daarna had was een tof ding, maar je hoorde echt wel immens veel verschil tussen het geluid dat er in en uit ging tov. de Duet. Met de Apollo heb ik eindelijk goeie preamps, convertoren én meer dan genoeg uitgangen (+ mogelijkheiden tot uitbreiden) om zowel live als in de studio m'n gang mee te gaan. Sinds een tijdje heb ik ook de Neve 1073 plugin gekocht waar ik echt enorm tevreden over ben.

Het enige nadeel vind ik dat het niet mogelijk is om plugins apart door te verkopen.Mijn Apollo kwam met een heleboel plugins die m'n voorganger had aangeschaft (Studer, A800, API, Dreamverb, Realverb, Lexicon 224, EMT140, Pulteq, Fairchild 670,Little Labs VOG,SPL Transient Designer,..) waarvan ik het grootste deel weinig/nooit gebruik. Zou er wel gerust een paar willen inruilen om zo wat andere plugins te kunnen aanschaffen. Die Fatso steekt mijn ogen uit, en tussen de ampsims zitten ook wel wat dingen die ik eventueel zou willen aanschaffen. Maar bon, voor een prijs van 1500 euro voor de Apollo + plugins + Thunderboltkaart ga ik nu ook weer niet teveel klagen
Amaai, schoon deal'ke!
  #8 (permalink)  
Oud 22-10-2017, 20:46
plonserd's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Ik heb dan ook letterlijk geen 2 seconden getwijfeld om ‘m te kopen

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten