homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 13-07-2016, 13:41
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Soundbar misleiding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Heb hier ook een bar staan voor mijn TV om de immens slechte klank van die TV te compenseren. Er zit hier 5.1 in. Als je die functie activeert, hoor je vooral fase issues. En af en toe komt hier iemand binnen die dat ding telkens op die 5.1 zet omdat het veel beter klinkt... En dan moet je vriendelijk blijven.
Het geluid van de platte TV's is idd zeer slecht. Kan ook niet anders als je ziet wat voor luidsprekers er insteken. Die hebben een ovalen conus van 5cm lang en 1cm breed. Veel moet je daar niet van verwachten. Ze dwingen je om een extra soundbar te kopen. Maar dan zit je met nog een extra afstandsbediening en netstekker.
Ik heb de TV open geschroefd en de luidsprekers afgekoppeld en er externe op aangesloten. Ik hoefde daar zelfs niks voor los te solderen. De luidsprekertjes waren aangesloten met een connectortje. Ik heb dan zelf 2 connectortjes gemaakt van oude audiokabeltjes van pc-geluidskaarten, daar extra lange kabeltjes op aangesloten doorheen de verluchtingsgaten van het chasis (achterzijde) en er 2 gewone klankkastjes op aangesloten. Klinkt fantastisch.

Ps. Je moet er wel een beetje een handige harry voor zijn

Laatst gewijzigd door PCDJHENK; 13-07-2016 om 13:46
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 15-07-2016, 10:28
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Soundbar misleiding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Het geluid van de platte TV's is idd zeer slecht...
... en er 2 gewone klankkastjes op aangesloten. Klinkt fantastisch.
Een kenner van relativiteitstheorie

Ik heb 2 goedkope "hi-end" luidsprekers en een serieuze versterker aangesloten (2x 125 + 350 euro). En dan vanwege synchronisatie en beschikbare aansluitingen nog eens een glasdraadje en goedkope DA omzetter (samen weer 100 euro). Staat heel netjes. De hoogglans zwarte kastjes kastjes lijken net pootjes. Het geluid is beduidend beter dan de veel duurdere van de beeld-en-geluid-supermarkt.
Hi-end? nee, dat niet. Stereo? nee, nauwelijks met die opstelling. Compleet geluid? ja, dat wel, boeiend en bij vlagen indrukwekkend, soms een snufje hi-end.

Laatst gewijzigd door Radix; 15-07-2016 om 10:51
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten