homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 01-07-2016, 18:06
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: resolutie groot pc-scherm = som van 2 kleine?

@PCDJHenk: Pas maar op dat je geen tennisnek krijgt.

Ik moet voor een iMac scherm al een bril opzetten, en voor een boek een andere bril. Mijn iPhone is gewoon telefoon, tenzij - jeeeh worden foto's duidelijk als ik een sterke bril opzet en hem vlak voor mijn gezicht houd.

Is een iPhone in een brilmontuur misschien een oplossing?
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 01-07-2016, 20:42
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radix Bekijk bericht
@PCDJHenk: Pas maar op dat je geen tennisnek krijgt.

Ik moet voor een iMac scherm al een bril opzetten, en voor een boek een andere bril. Mijn iPhone is gewoon telefoon, tenzij - jeeeh worden foto's duidelijk als ik een sterke bril opzet en hem vlak voor mijn gezicht houd.

Is een iPhone in een brilmontuur misschien een oplossing?
Mijn windows surface pro tablet heeft een resolute van 1920x1080 en dat voor een 10" schermpje . Daar moet ik ook al een Aldi brilleke vergroting x2 voor gebruiken.. .

En dat wordt het probleem met die hoge resoultie schermen. Om het leesbaar te houden moet je een behoorlijk groot scherm hebben maar dan moet je er behoorlijk ver van af zitten wil je niet je nek constant onder een hoek van 90° te moeten draaien.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 01-07-2016, 22:57
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Mijn windows surface pro tablet heeft een resolute van 1920x1080 en dat voor een 10" schermpje . Daar moet ik ook al een Aldi brilleke vergroting x2 voor gebruiken.. .

En dat wordt het probleem met die hoge resoultie schermen. Om het leesbaar te houden moet je een behoorlijk groot scherm hebben maar dan moet je er behoorlijk ver van af zitten wil je niet je nek constant onder een hoek van 90° te moeten draaien.
Het grootste probleem met die 4K schermen is dat de meeste lettertypes die gebruikt worden in software niet voorzien zijn voor 4K.
Ik heb hier een 32" 4K van Samsung, ik heb die aan de kant geschoven omdat ik pijn aan mijn hoofd begon te krijgen.

Lager dan 42" met een 4K scherm is problemen zoeken.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 13-07-2016, 13:32
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Een 4K TV heeft idd een resolutie van 3840 x 2160. Ik heb zo'n TV maar krijg geen beeld als ik 'm aansluit op mijn pc.

TX-40CX800 VIERA LED LCD TV - Panasonic Nederland

Er hing wel een HDMI kabel van 10m aan (bureau naar living). Misschien had ik teveel signaalverlies. Zal het eens uittesten met een laptop en een kortere kabel.
Ondertussen de pc eens aangesloten op de TV met een korte HDMI kabel. Deze keer wel een mooi beeld maar ik kan geen grotere beeldresolutie dan1920x1080 selecteren.
Onder de eigenschappen van de monitor staat 'Panasonic-TV, max. resolutie 1920x1080. Het is nochtans een Ultra-HD TV met max resolutie van 3840x2160.
De grafische kaart in mijn pc is een Asus EAH5870 en die kan een max resolutie aan van 2160x1600. Maar die resolutie is niet zichtbaar in het tabblad 'alle mogelijke modi'.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten