homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 20-06-2016, 16:39
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: advies: laptop mac of pc

Zover ik weet werken aggregated devices nog steeds niet vlot op pc. Enkel met de asio4all driver kan je het proberen, denk ik. Maar gezien geen echte officiŽle ondersteuning door fabrikanten (behalve deze die de A4A driver meeleveren met hun spul) dus gewoon trial & error. Maar ja, mijn laatste pc was een AMD 64 bit, uit het tijdperk dat er nog geen 64 bit software op de markt was (2002).
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 20-06-2016, 21:07
Member

Reputatie: emile67 is op goeie weg

Ik werk nu al met pc en dat bevalt prima. ik zit te denken om een apollo twin met usb als externe geluidskaart en die ook als extra input in mijn master daw te gebruiken. Uaudio heeft daar mooie plugins voor. Volgens mij moet dat naast de firewire soundcards kunnen werken. Dus als ik een windows labtop heb die minimaal 8gb en i5 draait, dan kan ik de basis dingen daar volgen mij wel doen. Dat scheelt me gauw 500 euro tov de mac
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 20-06-2016, 21:39
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Op pc ga je geen usb naast firewire interface tegelijk kunnen draaien. Tenzij je een poging doet met asio4all, maar dat doet waarschijnlijk wel afbreuk aan de dsp functies van de UAudio.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 20-06-2016, 21:41
Member

Reputatie: emile67 is op goeie weg

ah duidelijk, snap nu ook waarom mijn line 6 pod het nu zo vervelend deed haha
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 21-06-2016, 00:55
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald
Standaard Re: advies: labtop mac of pc

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Zeg ik niet hetzelfde?

Geef toe dat het aluminium van een Macbook beter aanvoelt dan het plastiek van zowat iedere pc laptop. Werkgerelateerd krijg ik af en toe nog eens een PC laptop onder de vingers en het voelt aan als speelgoed met dat plastiek.

En dat Mac OSx al lang niet meer stevig is zal ik de eerste zijn om dat te bevestigen.

Maar, de meeste thunderbolt interfaces (UA, Apogee, Audient, Focusrite) werken niet op PC. Ik denk dat het weer RME is die de uitzondering vormt. Alle andere laten PC gebruikers in de kou staan of hebben recent USB versies gelanceerd.
Focusrite zal ook windowsdrivers maken voor thunderbolt.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 21-06-2016, 06:45
Moderator

Standaard Re: advies: labtop mac of pc

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk bericht
Focusrite zal ook windowsdrivers maken voor thunderbolt.
Dat is goed nieuws voor pc gebruikers.
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 21-06-2016, 22:24
Active Member

Reputatie: hexdiy is op goeie weg

Citaat:
Zover ik weet werken aggregated devices nog steeds niet vlot op pc. Enkel met de asio4all driver kan je het proberen, denk ik. Maar gezien geen echte officiŽle ondersteuning door fabrikanten (behalve deze die de A4A driver meeleveren met hun spul) dus gewoon trial & error. Maar ja, mijn laatste pc was een AMD 64 bit, uit het tijdperk dat er nog geen 64 bit software op de markt was (2002).
Zie:
https://www.image-line.com/support/F...ings_audio.htm

Ken je de Ploytec usb driver? Bestaat zowel op Mac als PC.
Zoals hier reeds gepost heeft die mijn op Mac OS na OS 10.6.8 niet meer ondersteunde Sound Devices USB Pre gered.
Ploytec GmbH - USB 3.0 Audio and more

Misschien dat het daarmee lukt? In elk geval met niet meer dan 2 devices samen op Win 8
https://www.gearslutz.com/board/musi...ws-8-1-a.html:

In elk geval werk ik liever op een antieke Mac dan op om het even welke PC!
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 21-06-2016, 23:28
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Denk dat het met dit programma wel moet lukken om meerdere interfaces tegelijk aan de praat te krijgen op een PC. Zelf heb ik het nog niet uitgetest:

O Deus ASIO Link Pro - Linking ASIO applications, WDM Windows Audio, and audio over IP/LAN
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 22-06-2016, 06:55
Moderator

Kijk eens aan, 2 die ik nog niet kende. Zeker nuttige info voor veel bezoekers!
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 22-06-2016, 07:57
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Denk dat het met dit programma wel moet lukken om meerdere interfaces tegelijk aan de praat te krijgen op een PC. Zelf heb ik het nog niet uitgetest:

O Deus ASIO Link Pro - Linking ASIO applications, WDM Windows Audio, and audio over IP/LAN
Dat is eerder een audio router dan een aggregator. Je kan bv. maximum 8 kanalen opnemen. Verder kan je wel audio in de computer van ťťn programma naar een ander sturen en dat heel flexibel met een schier onbeperkt aantal kanalen. En ik dacht ook dat als je van wdm routeert, je beperkt bent tot 44.1 kHz/16 bit.

Er zijn er nog enkele, die meestal gebruikt worden om bv. Skype gesprekken op te nemen voor podcasts e.d. Maar die zijn beperkter.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten