homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-05-2016, 21:41
Senior Member

Reputatie: Exoterrestrial wordt hier goed onthaaldExoterrestrial wordt hier goed onthaald
Lightbulb Nieuwe REVOX tape recorder!

Onze muziek nemen we ook graag op en vanaf nu kan het weer op een gloednieuwe REVOX tape machine!
Deze gloednieuwe machine is gemaakt in samenwerking met Horch House en is modulair opgebouwd en kan dus ook multitrack gebouwd worden voor studio-opnames.

Cheers,
Exo. .
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 05-05-2016, 22:09
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Nieuwe REVOX tape recorder!

Linkie? Info? Prijs?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05-05-2016, 22:53
Senior Member

Reputatie: Exoterrestrial wordt hier goed onthaaldExoterrestrial wordt hier goed onthaald

Hier vind je wat meer info:
Project R2R

Prijs: Rond de 4000 Euri maar je hebt dan ook wel wat.
Gebouwd als een tank!

Cheers,
Exo.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-05-2016, 01:48
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Thx.

Niet zo duur als ik verwacht had. Hun gamma doet me sterk aan B&O denken.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 06-05-2016, 11:58
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald
Cool Re: Nieuwe REVOX tape recorder!

Ik heb zo wat haat liefde verhouding met reel to reel recorders.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 06-05-2016, 12:57
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik ben wel eens benieuwd hoe dat gaat klinken. Een tape recorder met allemaal nieuwe, moderne componenten. Volgens mij gaat het te clean zijn voor velen die al met oude recorders gewerkt hebben.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 06-05-2016, 13:24
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Als we dan toch bij het speelgoed voor kindjes met een midlifecrisis zijn aanbeland:

https://www.youtube.com/watch?v=ZUVhShlY1_A

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 07-05-2016, 16:28
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
+1
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 01-06-2016, 16:11
Member

Reputatie: Spiritje is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
Als we dan toch bij het speelgoed voor kindjes met een midlifecrisis zijn aanbeland:

https://www.youtube.com/watch?v=ZUVhShlY1_A

Groetjes,
Gert
Dacht zowat hetzelfde. Is allemaal leuk maar echt nodig wanneer het een hobby is ?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 01-06-2016, 18:11
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Ik heb zo'n 25j geleden nog een Teac X-1000R gehad.

TEAC X-1000R Manual - Stereo Reel to Reel Tape Recorder - HiFi Engine

Zeer goed toestel maar de koppen sleten snel in . Met pijn in 't hart weggedaan.
Om hedentendage nog 4000€ te spenderen aan een taperecorder zou ik persoonlijk niet doen. Maar ik heb ondertussen wel 2dehands enkele taperecorders gekocht om wat oude banden af te spelen

Ik heb nog een staaldraadbandopnemer Webster Chicago 80.1 anno 1945 in mijn bezit. Speelt nog altijd en ik kan er zelfs mee opnemen met het originele microotje. Da's pas vintage geluid ...
Ik zou er foto's van willen uploaden maar mijn uploadvolume is op. Kan hier niks meer uploaden...
Dan maar een linkje naar een gelijkaardig toestel :

Vintage Webster Magnetic Wire Recorder Using Steel Wire Reels

.

Laatst gewijzigd door PCDJHENK; 01-06-2016 om 18:26
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten