homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-04-2016, 08:50
Senior Member

Reputatie: King Fred II is op goeie weg
Standaard De trucs die ik nodig heb

Iedereen die mijn muzikale uitspattingen al eens heeft gehoord (en gezien als er een videoclip bij is), zou denken dat ik mijn techniek van spelen perfect beheers.

Ik moet een "bekentenis" doen: ik heb allerlei trucs nodig! Voorbeeld: in "imagine" (cover van John Lennon) lijkt het of ik de pianopartij "gewoon" gespeeld heb. Dat is niet waar; ik heb 3 partijen gespeeld en die gemixt. De bastonen (of grondtonen, zo je wilt) en de akkoorden heb ik in 1 sessie gespeeld, de loopjes in de lage regionen en de loopjes in de hoge regionen zijn de andere 2 sessies.

Een ervaren pianist kan dat makkelijk in 1 sessie spelen, maar ik niet. Ben ik dan niet ervaren? Jawel, ik speel al sinds mijn 12e jaar (en dit jaar word ik 60).

Maar ik zit met een lichaamlijke beperking: toen ik een kleuter was, zijn mijn amandelen verwijderd en de narcotiseuze is daarbij vreselijk in de fout gegaan, waardoor ik minutenlang geen adem kreeg en waardoor een hersenbeschadiging is ontstaan die me de fijne motoriek heeft ontnomen. Ik wil niet zeggen dat ik spastisch ben, want ik kan héél nauwkeurig bewegen... als ik er de tijd maar voor mag nemen. Snelle stukjes op de piano (of welk ander instrument dan ook) lukt me gewoon niet. Als ik het probeer, verlies ik ALLE controle en ga ik wilde ongecontroleerde bewegingen maken.

En zo zit dat dus...
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 13-04-2016, 09:20
Senior Member

Reputatie: DJTheike is op goeie weg
Standaard Re: De trucs die ik nodig heb

Beste ,

Als jij het leuk en aardig vind om het op jou mannier te doen , wie zijn wij dan om je te beoordelen , ik vind het knap dat je dit met ons deeld .
Heel veel plezier aan het muziek maken . ben jaloers op je . Toppie
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten