homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-09-2007, 11:09
Member

Reputatie: vhbram is op goeie weg
Standaard Preamps

Ik zou 4 micro preamps moeten hebben evenwaardig aan die van een Digi002. Eventueel via een mengtafel met direct outs, ik zou er alleszins zo weinig mogelijk geld aan willen uitgeven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-09-2007, 13:28
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Preamps

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vhbram Bekijk bericht
Ik zou 4 micro preamps moeten hebben evenwaardig aan die van een Digi002. Eventueel via een mengtafel met direct outs, ik zou er alleszins zo weinig mogelijk geld aan willen uitgeven.
Ik zou niet evenwaardig gaan als de 002 maar hoger... De pre-amps op de 002 zijn niet zooooo geweldig hoor. Ingeval wat voor uitgangen moeten het ding hebben alleen analoog? Jack/XLR? Budget? Welke mic's gebruik je? welke sound zoek kwa opname...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-09-2007, 14:15
Member

Reputatie: vhbram is op goeie weg
Standaard Re: Preamps

Ik weet dat de Digi002 preamps niet veel voorstellen maar voorlopig heb ik niet echt veel beter nodig ze. Mijn budget is simpel, ik wil er zo weinig mogelijk aan uitgeven denkend aan de kwaliteit (dus gelijk of iets beter dan de digi002's)
Ik wil de andere 4 line inputs van de digi002 benutten, dus ik heb mic pre's nodig met line outs/ direct outs (analoog dus).

Voor de 2 gitaren gebruik ik elk een sm57. Als micro's voor drum heb ik voor overheads de octava mk-012's, sm57 op de snare en Beta 52 op de basdrum. Maw heb twee micro ingangen te kort (bas stuur ik via DI)

Eigenlijk feitelijk heb ik maar twee extra preamps nodig. Ik heb geen zien om minstens 350 euro extra uit te gaan geven voor 4 preamps (Quadmic RME bvb)

Ik wil qua sound zo neutraal mogelijk blijven, dus eigenlijk gewoon de sound benaderen hoe hij echt is als je ons live hoort (dus geen perfect afgeborstelde klank)

Laatst gewijzigd door vhbram; 10-09-2007 om 14:18
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten