homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-02-2016, 10:57
Member

Reputatie: Gertje is op goeie weg
Standaard All Music database submission

Heeft iemand ervaring met het aanmelden voor de database van All music ?
Volgens de site kan dit via Rovi Product Submissions | Adding to the Database | AllMusic.
De informatie die je hier vindt is nogal summier en na twee e-mail heb ik dan toch een reactie ontvangen hoe men te werk gaat en welke informatie nodig is.

De mogelijkheden zijn on line, maar dan worden er geen samples geplaatst.
Tweede mogelijkheid is de fysieke CD opsturen opsturen naar Rovi.

Ik overweeg dit laatste. Vraag is, kan ik eenvoudig de CD in een enveloppe doen, postzegel er op en weg. Of gelden er nog speciale regeltjes voor de VS? Dit om zeker te zijn dat mijn CD ook aan komt.

En als laatste vraag heeft het nut, of is dit verspilde energie?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-02-2016, 08:52
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: All Music database submission

Goh, is dat niet eerder Amerikaanse markt? Als ik snel wat Belgisch bands zoek die niet mega mainstream zijn, krijg ik hoogstens een resultaat dat lijkt op dat van een webcrawler die iets opving en er wat pobeert mee aan te vangen.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 26-02-2016, 15:45
Member

Reputatie: Gertje is op goeie weg
Standaard Re: All Music database submission

De site is inderdaad Amerikaans.
Of deze zich alleen op de Amerikaanse markt richt weet ik niet.
Ik gebruikte de site al wel om reviews te bekijken, informatie over bands te lezen etc.
Dus bedacht ik mij zo, het kan geen kwaad om onze muziek hier ook op te plaatsen.
Of het uiteindelijk iets oplevert is maar de vraag.
Het valt niet mee om op te vallen in de huidige aanbod van muziek. Zeker als je bijna geen optredens doet, zoals in on geval.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten