homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16-02-2016, 08:23
Member

Reputatie: donnie is op goeie weg
Standaard Ervaring met Woodbrass.com?

Beste homerecorders, simpele vraag:

Wie heeft er ervaring met Woodbrass.com? En zo ja, wat voor ervaring?

Ik wil namelijk een Coleman Audio LS3 Line Selector aanschaffen om te switchen tussen mijn monitors, deze kost vanuit de Verenigde Staten $120 + $58 transport + 21% btw. over dit gehele bedrag waardoor ik op ongeveer het dubbele uitkom. Woodbrass.com is de enige in Europa die het verkoopt, maar heeft slechte recensies/review in de UK, maar in Frankrijk juist weer hele goeie. Ben benieuwd of iemand in de Lage Landen er ervaring mee heeft?

gr. Don
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 16-02-2016, 10:16
Senior Member

Reputatie: macmiata is op goeie weg
Standaard Re: Ervaring met Woodbrass.com?

Ze vragen een copy van je
Paspoort en visa. De prijs steeg elke keer ik de site bezocht.
Ik koop er niks.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 16-02-2016, 14:36
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik ken ze niet. Maar het zou niet de eerste firma zijn die een "papieren" bewijs vraagt. DV247.com vroeg dit vroeger ook. In een latere fase moest je als nieuwe customer eerst eens bellen op een nummer na het plaatsen van je order om te bevestigen dat je een mens was. Sinds ze onder Musicstore.com vallen is het allemaal eenvoudiger geworden.

Maar ik snap wel dat de site met oude methodes zit. Zonder tegen de borst te willen stoten, maar het is een blijft een Franse site. Ik heb nog maar zelden een goeie online shop uit Frankrijk weten komen. Een verklaring, neen. Maar wel een vaststelling.

En dat verklaart meteen waarom UK users alles behalve warm lopen van de site (behalve de prijzen). Eerst en vooral is duidelijk dat er maar weinig kwalitatieve Engelstalige support is. Klassiek geval van 1 wereldtaal vs. "the other". Beide spreken elkaars taal doorgaans niet zo goed.

Tegelijk is de user experience echt wel outdated. In BelgiŽ hebben we ook nog altijd "webshops" waar je moet bellen om een prijs te krijgen en/of je order vast te leggen. Dus op dat vlak staat deze site al verder.

Of je er nu moet kopen... Tjah, ik lees op niet UK sites betere comments. SUper schitterend is het niet. Een 8,7/10 op Trustpilot is niet slecht. Maar het zijn vooral Franstalige reviews.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 16-02-2016, 15:23
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Franse sites zijn voor Fransen. Buitenlanders zijn per definitie verdacht.

Klinkt misschien racistisch, maar is het niet. De Franse consumenten wetgeving wijkt nogal wat af en 't is niet altijd even duidelijk of dat ook geldig is voor kopers van buiten Frankrijk.

Hoeveel US sites shippen niet buiten de US?

Ik ken ook een aantal US sites, gedreven door Joden, die op zaterdag gesloten zijn. Dat vind ik ook "vreemd".

Maar het vreemdste blijven sites die video of audio streamen en die een deel van de wereld blokkeren. Ik weet ook wel waarom, maar daarom is 't niet minder vreemd.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19-02-2016, 00:09
Member

Reputatie: donnie is op goeie weg

Bedankt voor de reacties mannen. Ik heb inmiddels een ander product gevonden, de "Nowsonic switcher" met 1 output minder, maar genoeg voor wat ik nodig heb. Deze heeft weinig reviews, vergeleken met de Coleman-switch die zeer veel goede reviews heeft. Toch vind ik het risico met Woodbrass te groot, en kies ik liever voor deze switch die gewoon in Nederland wordt verkocht, zonder iets van de kwaliteit te weten, ik kan hem in ieder geval met zekerheid terugsturen als het me niet bevalt. Een stukje in Nederland rijden als er complicaties zijn lijkt me beter te doen dan naar Frankrijk, en dat kan ik als het tegenvalt altijd nog proberen.

btw. t scheelt me ook nog eens Ä50,-, nu maar hopen op wat kwaliteit...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten