homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiŽnte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dť plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-02-2016, 20:59
Active Member

Reputatie: Byteside wordt hier goed onthaald
Standaard Absorbing acoustics with soundless spirals

Citaat:
Researchers at the French National Centre for Scientific Research, CNRS, and the University of Lorraine have recently developed a design for a coiled-up acoustic metasurface which can achieve total acoustic absorption in very low-frequency ranges.

Read more at: Absorbing acoustics with soundless spirals
De paper: Acoustic metasurface-based perfect absorber with deep subwavelength thickness

Is dit iets, Bert? Het klinkt wel goed. Pun intended. Of is 'brede' absorptie van lage tonen beter?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-02-2016, 21:24
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Absorbing acoustics with soundless spirals

Pffff...
Ik zal het wel weer lezen als ik tijd heb.
Ik mis Eric nu nog meer, die had meer verstand in z'n pink dan ik in m'n dikke boerenkop, hij had schik in dit soort dingen en had er ook de tijd voor om er in te duiken. Ik ben een botte atheist, maar ik hoop op wat divine inspiration van de andere kant
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-02-2016, 19:26
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Het is blijkbaar een transmissielijn, dus een resonator, die op een frequentie is afgestemd. Ze zullen hierna wel met een heel kleine Helmholtzresonator komen .
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 10-02-2016, 21:50
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Eerder toepassing voor motoren en andere mechaniek dan voor audio, zegt de glazen bol mij...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 10-02-2016, 22:00
Vintage Member

Ja. Of voor afgasinstallaties. In die grote schoorsteenpijpen zitten vaak diffusorachtige 1/4 lambdaabsorbers om tonaal geluid te elimineren.
Toen Eric Desart (hij kwam uit de industriele akoestiek/lawaaibeheersing) die QRD etc diffusoren zag, moest hij meteen aan die absorbers denken.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 10-02-2016, 22:04
Active Member

Reputatie: Byteside wordt hier goed onthaald

Oh jammer. Ik zag al mooie Bert Stoltenborg Epic MetaSurface Acoustic Treatment producten voor me.
Mooie doorzichtige (geluid)spiralen voor de lage frequenties (de meest lastige in kleine ruimtes).

Laatst gewijzigd door Byteside; 10-02-2016 om 22:06 Reden: foutje in Bert's achternaam :X
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 10-02-2016, 22:34
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Iets vergelijkbaar zit in de AKG D12. Die heeft een apart "kamertje" om demping te geven. Ik veronderstel rond de resonantie frequentie van membraan/ophanging. Daardoor kunnen ze meer geluidsdruk aan in 't laag.

Ik dacht eerder aan een "Bass Extension Resonant Tube"
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 10-02-2016, 23:40
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Byteside Bekijk bericht
Oh jammer. Ik zag al mooie Bert Stoltenborg Epic MetaSurface Acoustic Treatment producten voor me.
Mooie doorzichtige (geluid)spiralen voor de lage frequenties (de meest lastige in kleine ruimtes).
Ik ben beter in mekkeren dan in marketing, helaas. Daarom ben ik ook nog steeds arm .
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 11-02-2016, 01:33
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Een geluidloos spiraaltje... Dat geeft te denken...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten