homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 06-02-2016, 09:18
Member

Reputatie: Chris_147 is op goeie weg
Standaard Welke iPad?

Hey,

Mijn iPad 1 trekt natuurlijk niets meer qua apps.
Voor mijn gewone tablet behoeften hou ik het tegenwoordig bij Chinese tablets: zeer goed voor een fractie van de prijs.
Alleen voor audio/synth apps is iOS nog steeds de enige speler.
Nu vroeg ik me af welke iPad geschikt is, gebaseerd op jullie ervaringen.

De meeste muziek apps lijken iOS 7 te eisen, klopt dat? Of zijn er toch al heel wat iOS8 apps?
Mini: te klein scherm denk ik
iPad 3/4: te traag denk ik met iOS7 en zeker 8
Air 1: is die 1GB RAM voldoende?
Air 2: 2GB RAM lijkt me veel comfortabeler werken + snellere CPU
Air 3: komt kennelijk half maart, geen idee wat die gaat brengen, hoogstwaarschijnlijk snellere CPU? Laat in ieder geval de prijzen van Air 2 weer wat zakken.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-02-2016, 10:11
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Welke iPad?

Ondanks het feit dat ik onlangs een iPad Pro heb gekocht (dat grote scherm werkt echt wel prettig) kan mijn oude iPad2 nog bijna alle ios synths aan. De problemen beginnen pas wanneer je ze ook op een iOS DAW (AURIA in mijn geval) wil gebruiken of er verschillende (+ effecten) via Audiobus en Studiomux wil routen naar de DAW op je computer.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 06-02-2016, 10:28
Member

Reputatie: Chris_147 is op goeie weg

Ik wilde eigenlijk vooral sounds en riffs maken op de iPad en daar dan verder mee aan de slag in Ableton Live of met mijn Maschine.
Dat dacht ik dus telkens op te nemen via een audio interface.

Kan dat met AudioBus en StudioMux rechtstreeks zonder eerst analoog te gaan?
Maar dat vereist dan meer CPU van de iPad?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-02-2016, 10:38
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Studiomux gebruikt de standaard lightning-USB kabel om zowel midi als audio naar de computer te sturen. (in beide richtingen).
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 07-02-2016, 13:50
Senior Member

Reputatie: Rocsee wordt hier goed onthaaldRocsee wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk bericht
Hey,
iPad 3/4: te traag denk ik met iOS7 en zeker 8
Ik had tot voor kort een iPad 4 en die was zeker niet te traag, zelfs niet met iOS9. Heb die recent wel vervangen maar dat was omdat hij maar 16GB had wat toch wel veel te weinig is, zeker voor muziek/audio.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 10-02-2016, 14:59
Active Member

Reputatie: Spiritos is op goeie weg

Had tot voor kort ook een iPad 4 en ook bij mij draaiden alle nieuwe apps zonder problemen.
M.b.t. Audiobus en Studiomux: Veel apps ondersteunen nu rechtreekse integratie in Ableton Live en apps als iMaschine hebben uiteraard een naadloze workflow naar de hardware controller.

Daarnaast had ik deze app:https://itunes.apple.com/nl/app/apol...898553024?mt=8 en die integreert zo'n beetje in alle DAWs.

Uiteraard geldt hoe nieuwer de iPad hoe sneller (processor en de extra GB geheugen) maar de vraag is "wat is genoeg?" net als met de hardware van je laptop of desktop. In mijn beleving is de iPad4 nog steeds voldoende en de enige reden dat ik hem verkocht was tevens de beperkte opslagruimte op mijn model van 16GB.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten