homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-01-2016, 13:33
Vintage Member

Reputatie: reinoss wordt hier goed onthaaldreinoss wordt hier goed onthaald
Standaard Cubase 7.5 Export probleem

Beste mensen,

ik heb een heel vaag probleem. Ik heb dit weekend een band opgenomen in Cubase 7.5. Na het exporteren in Mixdown, speelden we de muziek af, en de muziek (wave) was erg vertraagd, en volgens mij (als ik het goed hoor) ook lager in toonsoort. Het is een WAVE, 44,100 Khz, 16 bits.

Wie weet wat ik fout doe? Is het een instelling, of.......?

Gr. Reinoss
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-01-2016, 16:13
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Cubase 7.5 Export probleem

Als je pitch gaat veranderen, lijkt het toch op een mismatch tussen sample rates. Wat is die van je project?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-01-2016, 17:34
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Als je pitch gaat veranderen, lijkt het toch op een mismatch tussen sample rates. Wat is die van je project?
44.100 KHz
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 25-01-2016, 21:24
Vintage Member

Het probleem is gevonden (met dank aan Simon! Thnx vriend!) Project sample rate is 44,100 KHZ, maar mijn QU24 staat ingesteld op 48,000 KHZ. Als ik nu mijn project sample rate gaat wijzigen in 48,000, gaat ie ook pitchen in Cubase zelf, en mijn sporen gaan verschuiven (tenminste, de opnames).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? De band zal het mij niet in dank gaan afnemen als ze 3 dagen voor niks in m'n studio hebben gezeten....

Dank alvast!

Reinoss
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 25-01-2016, 23:25
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Is dat niet precies wat je wil dan? In je eerste bericht meldt je dat je project te langzaam en te laag is. Wordt-ie nu niet weer 'origineel' als je 'm terug op 48 kHz zet?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 26-01-2016, 08:01
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik volg even niet helemaal:

Je mengtafel is 48k. Je cubase project (niet je exported file) zou dus bijgevolg ook 48k moeten zijn. Anders zou het daar al moeten mislopen, denk ik. Pas als je dan een mixdown zie, moet je vragen om te downsamplen van 48k naar 44.1k.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 26-01-2016, 08:35
Vintage Member

Mijn project rate was 44.100 tijdens het opnemen en m'n mixer op 48.000 kHz.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 26-01-2016, 10:39
Active Member

Reputatie: MrCasablanca is op goeie weg

ik probeer wat out of the box mee te denken want ik ken je setup niet echt en ik ben nog niet echt met dit probleem geconfronteerd..

- Je kan je sample rate van je project aanpassen (Project setup).
- Je kan de sample rate van elk blokje audio apart aanpassen.
In beide gevallen bestaat dan wel het risico dat je hele project uit sync gaat. Je kan dat oplossen door alles goed te gaan zetten. Als je veel korte stukjes hebt opgenomen kan je eventueel eerst een batch export doen van al je tracks en dan pas de sample rate van alle tracks veranderen... Als je op die manier voor elke track hetzelfde in- en uitpunt gebruikt wordt het makkelijker om alles gelijk te leggen..

Veel suc6!
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 26-01-2016, 11:41
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrCasablanca Bekijk bericht
ik probeer wat out of the box mee te denken want ik ken je setup niet echt en ik ben nog niet echt met dit probleem geconfronteerd..

- Je kan je sample rate van je project aanpassen (Project setup).
- Je kan de sample rate van elk blokje audio apart aanpassen.
In beide gevallen bestaat dan wel het risico dat je hele project uit sync gaat. Je kan dat oplossen door alles goed te gaan zetten. Als je veel korte stukjes hebt opgenomen kan je eventueel eerst een batch export doen van al je tracks en dan pas de sample rate van alle tracks veranderen... Als je op die manier voor elke track hetzelfde in- en uitpunt gebruikt wordt het makkelijker om alles gelijk te leggen..

Veel suc6!
Dat ga ik eens proberen, thnx! Weet jij zo uit je blote bolletje ook hoe ik de sample rate van de tracks kan veranderen?

Reinoss
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 26-01-2016, 11:42
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrfreeze Bekijk bericht
Is dat niet precies wat je wil dan? In je eerste bericht meldt je dat je project te langzaam en te laag is. Wordt-ie nu niet weer 'origineel' als je 'm terug op 48 kHz zet?
Bij het terugzetten naar 48.000 verspringen al mijn opgenomen stukjes track.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten