homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-01-2016, 19:45
Active Member

Reputatie: tatsa wordt hier goed onthaaldtatsa wordt hier goed onthaald
Standaard windows10 driver

Onlang heb ik windows10 geÔnstalleerd op mijn opname-pc en bij het zoeken naar een geschikte driver voor mijn Boss BR-800 audio-device vond ik er nog geen op de website van Roland of Boss, maar wel bij "update star"
Free boss br 800 windows 10 driver Download - boss br 800 windows 10 driver for Windows

Nu vraag ik mij af of zoiets wel betrouwbaar is, aangezien de fabrikant er zelf nog geen beschikbaar heeft?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-01-2016, 23:21
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: windows10 driver

Je kan de driver niet eens downloaden van die site. Je kan wel hun software "update star" downloaden en installeren. En dan hopen...

Citaat:
De nieuwste versie van BR-800 Driver is momenteel onbekend. Het werd aanvankelijk toegevoegd aan onze database op 18-01-2011.
FWIW: "update star" is geen typische malware site, zoals zovele andere. Het is een Duits bedrijf, dat updates voor windows gekoppeld heeft aan sociale media. Hun app checkt de drivers die je PC gebruikt, stuurt dat lijstje naar de servers van update star en de gebruikers melden updates, als die niet door de bots van het bedrijf zelf gevonden worden.

In dit geval liegen ze tenminste niet. En hun updates komen in principe altijd van de officiŽle bron. Maar ze hebben het zo ingericht dat het lijkt alsof ze een nieuwere driver hebben. Een beetje gefoefel dus wel...
  #3 (permalink)  
Oud 11-01-2016, 09:31
Active Member

Reputatie: tatsa wordt hier goed onthaaldtatsa wordt hier goed onthaald

Ja, dacht al zoiets. Maar ik zal maar gewoon afwachten tot de fabrikant een officiele driver beschikbaar stelt. Voor het ogenblik heb ik nog geen problemen ondervonden met de huidige driver. In ieder geval bedankt voor de reactie.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 20-05-2016, 16:12
Junior Member

Reputatie: nielsniels12 is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tatsa Bekijk bericht
Ja, dacht al zoiets. Maar ik zal maar gewoon afwachten tot de fabrikant een officiele driver beschikbaar stelt. Voor het ogenblik heb ik nog geen problemen ondervonden met de huidige driver. In ieder geval bedankt voor de reactie.
Meestal is wachten op een driver niet te doen... of het duurt echt ontzettend lang of de driver komt er gewoon nooit. Wat je eventueel ook nou zou kunnen doen is even een virtuele box binnen je omgeving opzetten met een Windows installatie van 7 in... in het allerergste geval. Is vrij eenvoudig op te zetten.
  #5 (permalink)  
Oud 20-05-2016, 16:45
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

kZou gewoon de Windows 8/8.1 driver proberen te installeren. Best kans dat-ie 't gewoon doet.

Het leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt ...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 21-05-2016, 11:18
Riny's schermafbeelding
Active Member

Reputatie: Riny is op goeie weg

Zelf zou ik een Wndows 7 driver nemen.
Reden: Voor zover ik na heb kunnen gaan neigt Windows 10 meer naar W7 als naar W8.

Proberen kan altijd, lukt het niet dan is de driver weer gewoon te de- installeren.

By the way, ik vond deze info op BossUS.

Driver for Windows 10
Your computer automatically downloads the Windows(R) 10 driver from the Internet when a product requiring the driver is connected to the computer.

Laatst gewijzigd door Riny; 21-05-2016 om 12:19 Reden: Tekst aangevuld.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 15-10-2017, 19:07
Junior Member

Reputatie: Geert08 is op goeie weg

Hallo, ik heb hetzelfde probleem! Er staat dus geen enkele driver voor Windows 10 bij Roland/Boss BR 800 Wat kan ik doen? Ook vind ik mijn Mastertrack 7/8 niet terug op mijn SD card als ik die in mijn pc steek, dus volgens mij heb ik sowieso een driver nodig om deze te lezen. Wat ik ook nog wou vragen en wat niet duidelijk staat in de handleiding: Hoe kan ik een stuk/gedeelte/refrein die is ingezongen op bv track ťťn verder copieeren op track ťťn? vind ik echt niet terug. Destijds bij mijn Boss BR 900 stond dit duidelijk verwoord. Graag jullie wijze raad op vraag 1 & 2 en 3 aub, alvast dank!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten