homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-11-2015, 15:00
Junior Member

Reputatie: SirMixalot is op goeie weg
Standaard Imac Ram uitbreiden

Hoi,

Aangezien m'n Imac (3.06 GHz Intel Core i3) soms redelijk begint tegen te pruttelen bij iets grotere projecten en meer gebruik van bepaalde plugins had ik het idee om iets meer werkgeheugen bij te steken.
Momenteel zit er in : 4GB 1333 MHz DDR3

Heeft er iemand een idee waar en welk merk ik hiervoor het beste opteer?
Wat zou dit ongeveer kosten en wat kan deze computer max aan?

Alvast bedankt voor de hulp!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 17-11-2015, 15:28
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Imac Ram uitbreiden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirMixalot Bekijk bericht
Aangezien m'n Imac (3.06 GHz Intel Core i3)...
Ik vind zo meteen geen iMac i3 met 3,06 of 3,1 Ghz. Wel i7.

21", 27"?

Kijk even onder het appeltje, "Over deze Mac" en check je gegevens. Zonder te weten over welke Mac we het precies hebben, is onzin.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-11-2015, 15:33
Senior Member

Reputatie: Sida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatie

Ik heb heel goede ervaringen met MrMemory (UK).

Destijds mijn MacBook Pro (begin 2011) van 8 GB DDR RAM 1333 MHz voorzien i.p.v. 4 GB voor geen €75. De upgrade van 2 GB naar 4 GB kostte stock al €250 bij Apple, meen ik mij te herinneren.

Het is ook echt geen kunst om op hun website het juiste type te vinden en het zelf te vervangen.

Laatst gewijzigd door Sida Mosae Mastering; 17-11-2015 om 15:35
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 17-11-2015, 19:16
Junior Member

Reputatie: SirMixalot is op goeie weg

@Cyrano, onder mijn appeltje staat toch 3,06 GHz Intel Core i3 zenne... en het betreft een 21"

Alvast bedankt voor de info Sida Mosae! Zal zeker eens op de site van MrMemory gaan kijken!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 17-11-2015, 21:41
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirMixalot Bekijk bericht
@Cyrano, onder mijn appeltje staat toch 3,06 GHz Intel Core i3 zenne... en het betreft een 21"
Daar staat ook een knopje "meer info". En daar vind je zoiets als iMac 5,3 late 2009...

Niet dat er zoveel verschillen tussen zitten, maar wat betreft uitbreidbaarheid kan dat een groot verschil maken. Er zijn iMacs die "officieel" maar tot 8 GB gaan, bv. Dat is omdat toen ze op de markt kwamen, er nog geen 8 GB latjes waren, dus heeft Apple die ook niet getest. Later hebben ram leveranciers vastgesteld dat ze wel werken met die 8 GB latten en dus tot 16 GB kunnen uitgebreid worden.

Dit is maar een voorbeeld. Er zijn nog andere "incompatibiliteiten", soms.

Ik zei ook niet dat zo'n 3,06 i3 niet bestaat, alleen dat ik 'm niet meteen terugvond. Soms is dat omdat de gebruikte database (everymac.com en m'n eigen db), die listen als 3.1 GHz. Maar als je ook de scherm afmeting niet weet, is dat gokken.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten