homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-10-2015, 14:24
Member

Reputatie: gearfreak is op goeie weg
Standaard Geluidsniveau op soundcloud

Hetgeen mij onlangs opviel op soundcloud , is, dat de geluidsniveaus van de meeste songs op soundcloud vrij hoog zijn. Wanneer ik mijn producties op soundcloud zet, heb ik ze meestal gevrijwaard van clipping, d.w.z. dat ik de songs met een zo'n hoog mogelijk geluidsniveau (zonder clipping) exporteer naar mp3 en WAV. Toch merk ik dat andere dan mijn producties veel krachtiger klinken, onafhankelijk van het genre. Hoe komt dat ?
Hoe krijgen anderen hun songs zo krachtig op soundcloud ?
Doe ik misschien iets verkeerd ?

gearfreak

https://soundcloud.com/by-capricorn
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-10-2015, 14:38
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Geluidsniveau op soundcloud

Ik weet niet hoe Soundcloud specifiek werkt, maar alle streaming diensten die ik ken, gebruiken een eigen omzetting naar een voor hun ideaal formaat. Dat kan zowel compressie, eq als andere "veranderingen" bevatten.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 11-10-2015, 07:16
Senior Member

Reputatie: macmiata is op goeie weg

Wat ken je al van compressie...
Ik te weinig, maar t zit vast daar
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 16-10-2015, 16:04
Active Member

Reputatie: raffael77 wordt hier goed onthaald

Het kan ook aan je mix liggen. Ik ga ervan uit dat je de mix prima hebt gedaan en ook productie zoals geluiden en drums gelaagd hebt. Dan zou het kunnen zijn dat de anderen veel te luide mixen hebben en dat is vrij standaard.

Heb je mix technisch niet alles goed gedaan en ook niet gelaagde drums of geluiden dan kan het zijn dat je idd te zacht hebt af gemixt. Ik heb dat zelf ook gehad.

Voor de rest is soundcloud ook niet geweldig met omzetten van bestanden maar op bijvoorbeeld Indamamusic is dat nog veel erger.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten