homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 25-09-2015, 08:21
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling
Standaard Weekend-plek voor muzikanten gezocht!?

Ha Mede forummers,

Ik heb samen met een paar mede muzikanten het plan op gevat om een weekendje bij elkaar te komen en lekker muziek te maken. Alleen: waar?
We hadden gekeken naar diverse opties, maar het is lastig om een locatie te vinden waar je tot diep in de nacht muziek kan maken, zonder dat er iemand last van heeft.
We zijn dan ook op zoek naar een "centerpark" achtig iets, een huisje waar we kunnen overnachten, en waar we naar hartenlust herrie kan maken. Opname materiaal is niet noodzakelijk, dat hebben we zelf, maar als het er al is, is dat natuurlijk helemaal leuk!

Het gaat hier om een clubje mensen die het leuk vind om lekker te jammen en creatief te doen, en professionele opnames ofzo zijn dan ook totaal niet de prioriteit.

Iedereen die ideeen heeft voor een geschikte locatie, hoor ik graag! De planning is om dit in het weekend van 22 november te doen.

PS: De Grauwe Kat hadden we al bekeken, maar die is helaas niet beschikbaar op die datum.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 25-09-2015, 08:33
Junior Member

Reputatie: paulusdeBKB is op goeie weg
Standaard Re: Weekend-plek voor muzikanten gezocht!?

Altijd een leuk idee, maar je moet hiervoor niet in een bungalowpark zijn. Huur een landhuis/kasteeltje in de Ardennen! Ietsje duurder, een flink stuk groter, en als je geluk hebt staat er al een piano of een vleugel. En dan kun je niet alleen de band meenemen, maar ook het publiek

Check wel even of het huisje afgelegen genoeg ligt om ongestuurd lawaai te kunnen maken. Chateau de Blier heeft een vleugel staan. Kasteel Ter Leyen heeft geen piano maar ligt afgelegen genoeg voor een feestje (ik heb er wel eens opgetreden).
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 25-09-2015, 08:38
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling

Daar hadden we ook naar gekeken inderdaad, een huisje in de ardennen... Hoewel het niet onze 1e keuze was ivm afstand (Regio Den Haag, NL, en bij voorkeur op ca. 1,5 / 2 uur rijden is ver genoeg, des te meer tijd voor muziek en lol )

Maar we zijn maar met 7 mensen ofzo, dus om nu een heel kasteel voor 35 man af te huren
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 25-09-2015, 10:20
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Je zal in een doorsnee vakantiehuis niet makkelijk bereidwillige eigenaars vinden. We hebben ook al een aantal dergelijke pogingen er opzitten en vangen steeds bot. Muziek maken staat voor veel eigenaars gelijk met Alcohol, drugs en "het kot afbreken".

Het lijkt me dat je beter op zoek gaat naar een studio met overnachtingsmogelijkheden. Of een huisje en daarnaast in de regio een studio huren voor het weekend.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 25-09-2015, 11:36
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Villartist in Kalmthout lijkt me wat je nodig hebt..

https://www.facebook.com/Villartist
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 25-09-2015, 11:52
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

Hey, we gaan ook naar de Ardennen met een bende muzikanten een hoop opnamespul. Een huis voor 22 mensen kost geen 800euro voor een week. We nemen liefjes enz mee. Opnemen met wie wil en verder platzuipen ed.

Als ik iets huur, heb ik nog nooit een eigenaar gezien tijdens mijn verblijf... Je moet uiteraard niet in een rijhuis gaan zitten.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 25-09-2015, 12:16
Vintage Member

Reputatie: reinoss wordt hier goed onthaaldreinoss wordt hier goed onthaald

In 2009 hebben wij een cd opgenomen (toen wist ik nog niks van opnemen/akoestische behandeling/enz.) met mijn oude band. We hadden een losstaand huis gehuurd, en uiteraard de eigenaar niet ingelicht wat de plannen waren. Drumstel, gitaarversterkers en de hele meuk mee en opnemen maar! In dezelfde avond kregen we een voicemail van de eigenaresse, die een beetje lachend zei dat de buurvrouw (100 m verderop) iets van een drumstel had gehoord. Die lach was een beetje in de trand van "spoort die vrouw wel, want een drumstel horen?!?!"

Afspraken gemaakt met die buurvrouw gemaakt en onze plannen met de buurvrouw besproken.

Het is soms best lastig in te schatten of je dit eerlijk met de eigenaar moet bespreken. Mijn inschatting is vaak van niet.

Ga inderdaad op zoek naar een huisje, wat heel erg alleenstaand is, en gewoon Rock and Roll uitoefenen!!

Reinoss
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 25-09-2015, 13:10
Active Member

Reputatie: Freakwave is op goeie weg

Een boeren schruur voor de ambiance (er moet wel hooi inliggen) en dan een gas kacheltje erbij voor een beetje warmte tijdens deze eerste herfst dagen.

He Ho!

Hahaa

F.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 25-09-2015, 14:23
ktf ktf is offline
Senior Member

Reputatie: ktf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatie

Bel even naar het Unit Cultuur van de TU Delft voor de mogelijkheden, ruimte zijn ook voor niet-studenten te huur. TU Delft: Ruimteverhuur
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 25-09-2015, 17:16
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
Villartist in Kalmthout lijkt me wat je nodig hebt..

https://www.facebook.com/Villartist
Nice one. Die gaat ik even in mijn favorieten plaatsen. Het jaarlijkse bandweekend zit er net een 5-tal dagen op, maar dat is er eentje voor volgend jaar. Thx!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten