homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-09-2015, 12:12
Member

Reputatie: robin333 is op goeie weg
Standaard Hoe slim omgaan met blogs?

Dag forumvrienden,

Ik heb na enige tijd zoeken ontdekt dat er hier heel weinig geschreven is over blogs. Voor veel onder ons zijn blogs echter een van de belangrijkste vormen van promotie. Mijn vraag is dan ook: hoe gaan jullie met blogs om? Op welke manier selecteren jullie blogs, welke response rate hebben jullie, noem maar op. Ik ben zeer benieuwd om te horen hoe jullie dit doen.

Ikzelf contacteer blogs als ik een nummer uitbreng en gebruik dan meestal The Hype Machine (hypem.com) om blogs te vinden. Qua response rate zit er veel variatie in maar voor mijn laatste nummer heeft 1 blog op 50 mijn nummer gepost. Ik weet dat dit niet enorm veel is maar daarom ben ik heel ge´nteresseerd in jullie aanpak.

Groeten
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 20-10-2015, 14:28
Active Member

Reputatie: Quibbler wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Hoe slim omgaan met blogs?

jammer dat er nog geen respons is op je vraag, want lijkt me wel een zeer relevante...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 20-10-2015, 15:37
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Ik stuurde m'n muziek destijds naar 1 blog, ondertussen zijn er al een heleboel andere de revue gepasseerd (oa. the wild honey pie, the line of best fit,..)

De blogger waar ik naar stuurde doet nu ook ons management, en deed wat geheimen uit de doeken voor Poppunt.

Blogger | Poppunt

Een blogger heeft een systeem nodig om te oordelen over de gigantische stroom aan muziek die zich aanbiedt. Aan de hand van eigen selectiecriteria oordeelt hij wat hij verder verspreidt en wat niet. Van der Haegen vindt dat een artiest zich daarvan bewust moet zijn: wat wil je voor de buitenwereld uitspelen en wat niet? Wat past bij jouw imago en persoonlijkheid? Breng je een goed verhaal of probeer je de mysterieuze kaart te trekken? Als je het spelletje goed speelt, vergroot je de kans om opgepikt te worden. Iedere blogger hanteert verschillende criteria om het overzicht te bewaren in de gigantische stroom muziek die hem bereikt, en om een kwalitatief aanbod te garanderen bij zijn lezers. In het geval van Disco Na´vetÚ houdt Van der Haegen er een aantal principes op na: de muziek die hij zelf graag hoort, de zaken waar hij al over schreef in het verleden, een interessante persfoto die prikkelt om te luisteren, enzovoort.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 20-10-2015, 17:38
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
Ik stuurde m'n muziek destijds naar 1 blog, ondertussen zijn er al een heleboel andere de revue gepasseerd (oa. the wild honey pie, the line of best fit,..)

De blogger waar ik naar stuurde doet nu ook ons management, en deed wat geheimen uit de doeken voor Poppunt.

Blogger | Poppunt

Een blogger heeft een systeem nodig om te oordelen over de gigantische stroom aan muziek die zich aanbiedt. Aan de hand van eigen selectiecriteria oordeelt hij wat hij verder verspreidt en wat niet. Van der Haegen vindt dat een artiest zich daarvan bewust moet zijn: wat wil je voor de buitenwereld uitspelen en wat niet? Wat past bij jouw imago en persoonlijkheid? Breng je een goed verhaal of probeer je de mysterieuze kaart te trekken? Als je het spelletje goed speelt, vergroot je de kans om opgepikt te worden. Iedere blogger hanteert verschillende criteria om het overzicht te bewaren in de gigantische stroom muziek die hem bereikt, en om een kwalitatief aanbod te garanderen bij zijn lezers. In het geval van Disco Na´vetÚ houdt Van der Haegen er een aantal principes op na: de muziek die hij zelf graag hoort, de zaken waar hij al over schreef in het verleden, een interessante persfoto die prikkelt om te luisteren, enzovoort.
Veel geheim is er dan ook weer niet aan, he. Basically, zorg dat je de interesse van de blogger trekt. Dus blijft hetzelfde als altijd, alleen is dat nu een medium dat 20 jaar geleden niet bestond.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten