homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-08-2015, 08:47
Active Member

Reputatie: Quibbler wordt hier goed onthaald
Standaard moeilijke vragen! wie o wie weet het antwoord :)

ahoihoi,
ik ben lid van SIMIM en IMAGIA. Ik ben aangesloten als natuurlijk persoon. -Veronderstel ik correct dat het overbodig is een extra (want ik ben al psycholoog in bijberoep) ondernemingsnummer aan te vragen om kosten en inkomsten fiscaal in onder te brengen?

- ik maak binnenkort een videoclip (als producent). met de actrice zal wellicht contractueel worden afgesloten dat zij een fixed fee ontvangt, dat ze de naburige rechten behoudt, en dat ze een percentage krijgt op de exploitatie (al lijkt me dat pro forma, wat veel lijkt een video niet op te kunnen brengen denk ik dan). Maar hoe zit dat dan met IMAGIA, gezien ik mijn rechten aan hen heb overgedragen? Kan ik wel een contract afsluiten als zij mijn rechten beheren? Of kan ik enkel een percentage afstaan nadat IMAGIA mij productierechten uitkeert (want in principe heeft zij recht op een percentage op de BRUTO-inkomsten)? (voor wie Imagia niet kent, simim is zelfde principe voor als je een sessiemuzikant zou vragen als producent, maar dan in het audiovisuele).

DANK DANK DANK!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-08-2015, 09:55
Senior Member

Reputatie: macmiata is op goeie weg
Standaard Re: moeilijke vragen! wie o wie weet het antwoord :)

Probeer eens bij poppunt, of een vd stands op play and produce. Er was zeker een stand daar. Google ff naar de naam vd stand
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-08-2015, 10:17
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Op je eerste vraag: bij je sociaal secretariaat hoef je enkel een uitbreiding te vragen van de activiteiten die je uitvoert onder je ondernemingsnummer. Je zal daar de NACE code (Belgie) moeten laten toevoegen die betrekking heeft op die activiteit. Meer niet.

Voor je tweede vraag, vraag dat aan IMAGIA.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 10-08-2015, 16:01
Active Member

Reputatie: Quibbler wordt hier goed onthaald

dank,

ik had mijn vragen reeds gericht aan simim en imagia, ze hebben me vandaag gebeld en uitleg verschaft.

misschien aanvullende vraag: krijgt je in de repartitie een detail welk bedrag aan welke productie/nummer vast hangt? Of is dat één algemeen bedrag...?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten