homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 06-07-2015, 18:43
Junior Member

Reputatie: Glenn-Valentino is op goeie weg
Standaard UAD-1 en Powercore pci kaarten

Beste mensen,

Nu ben ik eindelijk in het bezit van mijn mac pro, hierin zitten 2 pci kaarten(zie onderwerp).
Nu heb ik geprobeerd om yosemite te installeren, dit liep helaas niet goed af. Heb nu inmiddels snow leopard weer gerecoverd, en nu wil ik het volgende doen;

- De schijf formatteren
- snow leopard clean installeren
- Update pakket uitvoeren
- Naar mavericks upgraden (via een vriend kan ik hem uit zijn app store halen)

Nu is mijn vraag gaat dit gevolgen hebben voor mijn kaarten?
Moet ik ze er uit halen voor ik dit doe? Ik heb de installatie cd's nog wel.
De kaarten zijn wel redelijk op leeftijd maar bevatten wel super plugin's. Formatteren betekend voor mij echt alles clean maken, dus ben benieuwd of dit ook iets met de kaarten doet.

Hoop dat iemand snel antwoord heeft op mijn brandende vraag, wil dit namelijk nu doen!

u zijt gegroet.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-07-2015, 20:45
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: UAD-1 en Powercore pci kaarten

Ik zou ze er uit halen, gewoon uit voorzorg. Voorkomt kuren met de OSX installers. Je moet de machine toch schoonmaken?

Formatteren van de HD doet niks aan de kaarten. Ze er uit halen wel. Dat geeft een PCI reset als je ze terugplaatst en die is nodig om OSX te vertellen dat er hardware moet ge´nstalleerd worden.

Dan zou ik op zoek gaan naar drivers. Die van de CD zijn waarschijnlijk niet de meest recente. De UAD-1 is trouwens een 32-bit kaart.

De laatste driver is voor de UAD-1 is v610, het laatste OS dat officieel ondersteunt wordt is Lion:
UAD-1 Support Page

De Powercore is al 64 bits, de plug ins zijn 32 bit. Officieel 10.6.8 als laatste OS:
Support - PowerCore | TC Electronic

Schijnt echter goed te werken met Mavericks:
PCIe / OSX 10.8 & 10.9 (Page 1)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten