homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-06-2015, 08:34
Member

Reputatie: Cyberphobia is op goeie weg
Standaard Niet bijdragen voor zwarte plaatjes

Ik heb hier vele oude vinylplaatjes. Momenteel plaats ik ontbrekende foto's van hoezen en plaatjes bij een online verkoper(have...want 1).
Mijn vermoeden is dat ergens een persmachine staat om reproducties te maken.
Ik heb er vroeger 20 Fr aan gegeven voor een plaatje. Er staat wel Sabam of Stemra op Goed voor artiesten & auteurs.
Kost veel tijd het scannen enz, graag gedaan info aanvoeren . Maar ik wil een logo op mijn hoezen zetten en zo bijdragen aan de originele hoes voor plaatjes. Enkel ter info ,niet meer . Welke site weet ik ook nog niet.
Iemand ideeŽn ?

Laatst gewijzigd door Cyberphobia; 03-06-2015 om 09:20
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-06-2015, 09:07
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Niet bijdragen voor zwarte plaatjes

Je zit, in legaal opzicht, op dun ijs. Je hebt de rechten op die hoesjes niet. Een logo toevoegen lijkt me dan ook niet zo'n briljant idee...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-06-2015, 09:41
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik snap je vraag niet. Uit je zinsbouw kan ik maar weinig opmaken. Kan je eens nader uiteggen wat je situatie is en wat je wil veranderen?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 03-06-2015, 10:07
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Idem Alex, 5 keer opnieuw gelezen en ik begrijp nog helemaal niet waarover het gaat.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 03-06-2015, 11:17
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

Ik concludeer uit het bericht:
-we maken illegale kopieŽn
-we maken er een hoes bij of zetten gewoon ons logo op de hoes.

Toch? Tenzij het uit pure liefde is en je mensen gratis wil voorzien van hoezen...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 03-06-2015, 13:37
Member

Aller, ik draag graag bij met foto's van hoezen en oude vinyl plaatjes. Maar niet voor ergens plaatjes te persen.
Daarom wil ik een logo op mijn foto's zetten tegen misbruik. De heren artiesten en auteurs zouden dat toch ook graag hebben denk ik.
Een site waar ik evtl zulke bijdrage kan leveren zoek ik .Ik moet daar niks voor hebben.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 03-06-2015, 14:33
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Nu ben ik mee.

Mij lijkt het dat je daarvoor best bij Discogs.com bent.
Op die site vind je een gigantisch naslagwerk van alle soorten muziek, ook veel met ontbrekende hoezen.
Ik denk dat ze je daar vast wel graag zien komen met je scans, weet alleen niet of ze daar ook hoezen met houw logo op zullen accepteren.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 04-06-2015, 21:56
Senior Member

Reputatie: Seth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstraling

Ik denk dat er totaal geen probleem is, wanneer je een watermerk op een foto plaatst en die dan op die site zet. Zet gewoon onderaan de foto "Reproductie" of zo, dat is minder dubieus dan een logo.
Je schendt immers geen copyright door een foto te uploaden van iets wat je bezit, anders zou Ebay al lang problemen hebben. Het lijkt me pas een probleem als jouw upload het echte product zou kunnen vervangen (bv fotos van elke pagina van een strip).

Anyway, als je die site niet vertrouwt, zou ik er ook gewoon wegblijven...
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 05-06-2015, 09:13
Member

Ik probeer de informatie (foto) van oude vinylplaten te vervolledigen bij Discogs. En ik doe dat graag, maar....
Niet om ergens reproducties aan te maken in een exotisch land.
Bij Discogs mag je geen watermerk/logo aanbrengen .
Daarom ben ik op zoek naar een site waar je info ,foto's kan aanbrengen,liefst met logo tegen misbruik.
Ebay ,begin ik niet aan (incl btw,payPal,verzendingskosten,schipping,...)
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 05-06-2015, 09:34
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik snap wel nog altijd niet waar jij misbruik ziet in het plaatsen van een ander zijn beeldmateriaal op een website. Jij gaat die beelden toch ook inscannen of ergens halen van het net? Ik snap niet waarom je dan ook een eigen logo wil toevoegen, behalve dat je hoopt op die manier je naam vaker vermeld te zien.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten