homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-05-2015, 18:15
Junior Member

Reputatie: BandanaBoy is op goeie weg
Smile Muziekproductie gaan studeren... maar waar?

Volgend jaar studeer ik af aan het Stedelijk Conservatorium in Brugge en rond ik ook mijn middelbaar af. Graag zou ik muziekproductie studeren maar ik heb echt geen idee waar de educatie het best is. Mijn leerkracht raadt mij Rotterdam aan, maar hij bedoelt dat het niveau voor drum daar zeer goed is, maar ik weet niet voor muziekproductie. Mensen die mij kunnen helpen? Ik ben bereid om in het buitenland te studeren, maar liefst nog binnen Europa. Dank u wel!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 29-05-2015, 20:08
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Muziekproductie gaan studeren... maar waar?

Mag ik er van uit gaan dat je op kot gaat?
PXL Music Hasselt is eerder het muziektechnisch, Gent heeft ook een producersafdeling...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 30-05-2015, 08:14
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Er zitten hier op het forum een paar alumni van de opleiding Muziekproductie in Gent en ik ken er ook persoonlijk die best te spreken waren/zijn over de opleiding. Er wordt nogal snel naar Nederland verwezen (ook voor andere conservatoriumopleidingen) door de leerkrachten in het middelbaar kunstonderwijs, maar uit ervaring binnen de familie (jazz, muziekproductie, drama, ...) kan ik echt wel zeggen dat de opleiding in Belgie van heel hoog niveau is.
Je kan, als je de ervaring van Nederland wil, altijd nog besluiten om op Erasmus te gaan. Dat is een stuk voordeliger. Denk er aan dat Nederland een 4 jaar Bachelor heeft (propedeusejaar + 3 jaar Bachelor) en dat het makkelijk het dubbele kost aan inschrijvingsgeld alleen.
Alternatieven voor een conservatoriumopleiding (Academische Master) zijn inderdaad PXL (Professionele Bachelor), RITC of zelfs SAE.
Als ik jou was deed ik overal waar ik kon toelatingsproeven en profiteer zo veel mogelijk van de open dagen/meeloopdagen om beter te voelen of de opleiding aansluit bij wat je er uit wil halen.
Jan
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 30-05-2015, 08:59
Junior Member

Ik zou ook graag in BelgiŽ blijven voor mijn studies, maar ik ben later sowieso van plan om naar het buitenland te verhuizen en ik ben bang dat ik dan met een Belgisch diploma niet echt veel ben want ook van vele anderen heb ik gehoord om effectief erkend te worden moet je niet in BelgiŽ blijven voor muzikale studies.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 30-05-2015, 13:45
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

BelgiŽ heeft echt wel een uitstekende reputatie als het op diploma's aankomnt. Mijn zus werkte en woonde in Barcelona, Breda, Lisabon, Oviedo en nu Helsinki. Wij belgen staan bekend om veelzijdigheid, talenkennis en een hoog opleidingsniveau. Dus zit dat wel ok.

Erkenning krijg je door prestaties. George Martin was geschoold, maar heel wat producers werden goed door ervaring. Ik kan me inbeelden dat als je talent hebt en met Rick Rubin mag meedraaien je meer leert dan op eender welke school...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 01-06-2015, 20:23
Active Member

Reputatie: Suzanne wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. B Bekijk bericht
BelgiŽ heeft echt wel een uitstekende reputatie als het op diploma's aankomnt. Mijn zus werkte en woonde in Barcelona, Breda, Lisabon, Oviedo en nu Helsinki. Wij belgen staan bekend om veelzijdigheid, talenkennis en een hoog opleidingsniveau. Dus zit dat wel ok.
Uhmm... Dan heb ik zeker onder een steen gezeten de laatste tijd. Maar mij is vaak de vraag gesteld: 'Wanneer breekt de derde wereldoorlog uit?". "Wanneer de belgen onze moppen snappen!" Of wat neemt een belg mee wanneer hij de woestijn in trekt? Een autodeur! Dan kan hij namelijk het raampje opendraaien waneer het te warm wordt

Nee oke, geintje. Hoop dat jullie er ook de humor van kunnen inzien

Als ik het zo lees dan kan je inderdaad het beste in BelgiŽ studeren. Mocht je toch ook in Nederland willen kijken, ik ben in Enschede (Artez) en het conservatorium van Utrecht wezen kijken (die afdeling ligt in Hilversum). Beide leken mij mooi. Ik zou, persoonlijk, kiezen voor Artez. Omdat deze zich heel breed houden en uiteindelijk kan je dan je eigen specialiteit kiezen om daarin verder te studeren... Maar dat is persoonlijk.

Ik lees ondertussen ook mee met dit topic, wil over een aantal jaar (wanneer ik klaar ben met mijn middelbare school) ook muziek productie gaan studeren
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 02-06-2015, 08:56
Junior Member

Bedankt voor al jullie reacties! Echt, het helpt echt Kennen jullie ook een goede plek in Londen? Want het zou echt een droom zijn om daar te studeren maar ik weet niet wat goed is en wat niet...
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 02-06-2015, 09:39
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suzanne Bekijk bericht
Uhmm... Dan heb ik zeker onder een steen gezeten de laatste tijd. Maar mij is vaak de vraag gesteld: 'Wanneer breekt de derde wereldoorlog uit?". "Wanneer de belgen onze moppen snappen!" Of wat neemt een belg mee wanneer hij de woestijn in trekt? Een autodeur! Dan kan hij namelijk het raampje opendraaien waneer het te warm wordt

Nee oke, geintje. Hoop dat jullie er ook de humor van kunnen inzien

Als ik het zo lees dan kan je inderdaad het beste in BelgiŽ studeren. Mocht je toch ook in Nederland willen kijken, ik ben in Enschede (Artez) en het conservatorium van Utrecht wezen kijken (die afdeling ligt in Hilversum). Beide leken mij mooi. Ik zou, persoonlijk, kiezen voor Artez. Omdat deze zich heel breed houden en uiteindelijk kan je dan je eigen specialiteit kiezen om daarin verder te studeren... Maar dat is persoonlijk.

Ik lees ondertussen ook mee met dit topic, wil over een aantal jaar (wanneer ik klaar ben met mijn middelbare school) ook muziek productie gaan studeren
Wat is het grote verschil tussen Hollandermoppen, en Belgenmoppen? Hollandermoppen zijn gebaseerd op realiteit.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 02-06-2015, 10:06
Active Member

Reputatie: Suzanne wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk bericht
Wat is het grote verschil tussen Hollandermoppen, en Belgenmoppen? Hollandermoppen zijn gebaseerd op realiteit.
Hahaha! Haal je nu niet de dingen een beetje door elkaar
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 02-06-2015, 19:42
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Ik heb maar ťťn Hollander mop. Snif

Die begint met 'Kennen jullie het leukste plekje van Nederland?'...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten