homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 12-06-2015, 17:14
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Muziekproductie gaan studeren... maar waar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door autumnkid Bekijk bericht
Net de prijs doorgestuurd gekregen. Is toch niet voor de gewone sterveling...
Wij zijn inderdaad een Privé hoge school. Iets wat je vaker zal tegenkomen in deze branche. Dus de staat betaald hier geen groot deel van je opleiding zoals we in België veelal gewend zijn.
Wij houden de prijs zo laag als het mogelijk is om überhaupt werkbaar te blijven (rond 6000€ per jaar, wat hier wel degelijk 12 maanden duurt), maar dat kan natuurlijk kwa kostprijs nooit opgaan tegen gesubsidieerd onderwijs.

Je zal moeten zoeken naar opleidingen zoals het RITS, PXL en enkele conservatoria in Vlaanderen, om van een gesubsidieerde opleiding te kunnen genieten indien de kostprijs een probleem is.

Succes alvast!

Alex
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 12-06-2015, 21:08
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Toppicstarter vroeg of iemand een locatie in London wist. Vandaar mijn antwoord. Ik "ga er helemaal niet van uit" dat je de stiel daar beter leert.
Oké. Je schreef inderdaad "…maar ik kan me inbeelden dat je daar de 'stiel' wel zult leren". Da's een ietwat andere nuance, waarvoor mijn excuses. Voor de rest blijf ik bij mijn standpunt dat het dagelijkse reilen en zeilen in een iconische studio niet meteen de beste garantie biedt op een degelijke, systematische en grondige opleiding. Wat dat laatste betreft zijn er in en rond Londen wel andere mogelijkheden.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 12-06-2015, 23:28
Active Member

Reputatie: autumnkid is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
Je zal moeten zoeken naar opleidingen zoals het RITS, PXL en enkele conservatoria in Vlaanderen, om van een gesubsidieerde opleiding te kunnen genieten indien de kostprijs een probleem is.

Succes alvast!

Alex
'Indien de kostprijs een probleem is...'... Geleden van in het college dat ik zo'n denigrerende handel over mij heen kreeg. Zoals gezegd werk ik full-time en heb ik een jong gezin. Ik ben op zoek naar een avondopleiding of desnoods on-line, maar ik denk dat ik alles wel zelf in m'n home studio met de trial/error methode zal leren.
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 12-06-2015, 23:32
Active Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
Oké. Je schreef inderdaad "…maar ik kan me inbeelden dat je daar de 'stiel' wel zult leren". Da's een ietwat andere nuance, waarvoor mijn excuses. Voor de rest blijf ik bij mijn standpunt dat het dagelijkse reilen en zeilen in een iconische studio niet meteen de beste garantie biedt op een degelijke, systematische en grondige opleiding. Wat dat laatste betreft zijn er in en rond Londen wel andere mogelijkheden.

Groetjes,
Gert
Gert, check de url es, daar vind je het programma. Ze bouwden een aparte studio in de gebouwen voor de cursisten. En er is wel degelijk een programma waarin zowel theorie als praktijk hun plaats hebben. Als je het programma zult lezen zal je zien dat het wel degelijk om een 'college' gaat. Dit gezegd zijnde, saldo prijs wel een stuk hoger liggen door de connotatie met de naam Abbey Road.
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 13-06-2015, 08:46
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Ik ben op zoek naar een avondopleiding of desnoods on-line, maar ik denk dat ik alles wel zelf in m'n home studio met de trial/error methode zal leren.
De weg mag dan misschien wat langer en bochtiger uitvallen, maar eerlijk gezegd denk ik dat dit nog steeds de beste methode is om op termijn een authentieke stijl op poten te zetten. No Master's Voice?!

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 13-06-2015, 12:31
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Citaat:
'Indien de kostprijs een probleem is...'... Geleden van in het college dat ik zo'n denigrerende handel over mij heen kreeg. Zoals gezegd werk ik full-time en heb ik een jong gezin. Ik ben op zoek naar een avondopleiding of desnoods on-line, maar ik denk dat ik alles wel zelf in m'n home studio met de trial/error methode zal leren.
Jammer dat je het zo opvat, het was op geen enkele manier mijn bedoeling om denigrerend over te komen.
Indien je doelt op de andere opleidingen die ik voorstelde, ik ben zelf ex-rits leerling en kan je stellen dat dit een goede opleiding is. Bij PXL werken veel collega's uit het top segment, dus ga ik er van uit dat de opleiding daar ook zeer goed zal zijn.

Ik probeerde simpelweg op jouw vraag te antwoorden omdat ik zelf in deze sector werk.

Mvg,
Alex
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 13-06-2015, 23:41
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

Even een nuance toch. Een gemiddelde scholier kost de samenleving 7000euro. Ga ook eens cursussen volgen aan ***euro/uur…

Let op, ook ik ben voorstander van een sociaal model met enkel gemeenschapsonderwijs, maar goed en breed onderwijs.
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 14-06-2015, 01:05
Junior Member

Reputatie: BandanaBoy is op goeie weg

Bedankt al voor alle voorstellen!! Ik denk dan toch dat ik in België eerst een paar jaartjes zal studeren en daarna zien om naar het buitenland te gaan. Wel nog iets praktisch: ik had al gehoord dat het ingangsexamen zwaar zou zijn, maar ik heb nog nul ervaring met opnemen en dergelijke. Ik heb wel al veel moeten spelen om opgenomen te worden en het werk leek me zo interessant dat ik dat ook wou doen maar ik heb gewoon nog geen ervaring. Mensen met tips om je snel voor te bereiden op dat ingangsexamen?
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 14-06-2015, 09:19
Junior Member

Reputatie: Exquiza is op goeie weg

Mijn botte mening:
Mensen die muziekproductie (of andere muziekgerelateerde educaties) moeten gaan 'studeren' hebben vaak gewoon niet genoeg interesse/drive om het op zichzelf te leren.

Het internet staat vol met informatie en met enkele google searches kom je al uit op tips/tricks van bekende producers.

Eenmaal je ook een beetje weet hoe een gemiddelde setup werkt is het enige wat tussen jijzelf en goeie muziek staat: je oren.

6000 euro of meer uitgeven om het 'te leren' is gewoon nuts. Zeker omdat de kans klein is dat je die ooit gaat terugverdienen. Spaar het geld of koop je er wat leuk materiaal mee.
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 14-06-2015, 09:24
Active Member

Cool Re: Muziekproductie gaan studeren... maar waar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Exquiza Bekijk bericht
Mijn botte mening:
Mensen die muziekproductie (of andere muziekgerelateerde educaties) moeten gaan 'studeren' hebben vaak gewoon niet genoeg interesse/drive om het op zichzelf te leren.

Het internet staat vol met informatie en met enkele google searches kom je al uit op tips/tricks van bekende producers.

Eenmaal je ook een beetje weet hoe een gemiddelde setup werkt is het enige wat tussen jijzelf en goeie muziek staat: je oren.

6000 euro of meer uitgeven om het 'te leren' is gewoon nuts. Zeker omdat de kans klein is dat je die ooit gaat terugverdienen. Spaar het geld of koop je er wat leuk materiaal mee.
De woorden nagel en kop zijn hierop van toepassing. Guess you are right.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten