homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 02-06-2015, 21:06
Active Member

Reputatie: Suzanne wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Muziekproductie gaan studeren... maar waar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Ik heb maar één Hollander mop. Snif

Die begint met 'Kennen jullie het leukste plekje van Nederland?'...
Haha die ken ik niet! Wel een vermoeden... Maar ben wel benieuwd hoe die afloopt.

Niks over gierige Nederlanders? Konden mijn Belgische vrienden wel heel erg om lachen toen ik zo'n grap over mijn vader maaktte (hij zelf vond hem alleen minder leuk )

TS; ik heb wel eens wat gehoord over de LSS (London School of Sound). Geen idee wat het in houd en of het wat is.... Maar je zou eens naar hun site kunnen gaan

London School of Sound - music production, sound engineering, music business
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 02-06-2015, 22:42
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

De grens...
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 03-06-2015, 08:49
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BandanaBoy Bekijk bericht
Bedankt voor al jullie reacties! Echt, het helpt echt Kennen jullie ook een goede plek in Londen? Want het zou echt een droom zijn om daar te studeren maar ik weet niet wat goed is en wat niet...
Als je in de UK wil gaan studeren, hou dan rekening met het torenhoge inschrijvingsgeld. Een "normale" hogere opleiding gaat voor 9,000 GBP (11,000 EUR) per jaar. Artistieke opleidingen - indien niet helemaal in het kader van de "standaard" opleiding - kunnen veel meer vragen. Een collega van mij uit de UK stuurt zijn dochter naar een gerenommeerde dansopleiding aan 14,000 GBP per jaar aan inschrijvingsgeld alleen.
Tel daarbij nog de "cost of living" als je in London wil wonen (extreem hoge huurprijzen bijvoorbeeld) en je kan eigenlijk al beter naar de US gaan met een beurs.
Ik weet niet wat je financiele armslag is, maar als ouder van drie studenten is dit soort opleiding voor ons onmogelijk. Wat wel best kan is in Belgie beginnen, er een Erasmus aan toevoegen en eventueel zoeken naar een interessant postgraduaat (1 jaar of zo) om de kosten te beperken.
Zoals ik al eerder zei, het niveau van de opleiding in Belgie is zeker niet te onderschatten, wat je er mee doet (gedurende en na je opleiding) hangt natuurlijk van jezelf af. Als je gewoon "naar school gaat" ga je zelfs uit een dure opleiding aan een gerenommeerde school in het buitenland weinig halen behalve een indrukwekkend papiertje. Als je naast je studies ook effectief bent bezig geweest met je vak, gewerkt, ge-experimenteerd and genetwerkt hebt dan heb je een dikke streep voor op anderen. Experience matters ...

Jan
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 03-06-2015, 11:15
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

Men vraagt er echt wel om.

Waarom schreeuwt een Hollander zo hard als hij klaarkomt?
Omdat alles uit eigen zak moet komen...
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 03-06-2015, 11:21
Member

Reputatie: wlinart wordt hier goed onthaald

Toch nog even zeggen: er wordt hier nogal simpel gedaan over de opleiding in België. Die is van een zeer hoog niveau. En je kan hier niet zomaar aan beginnen. Het ingangsexamen is loodzwaar, enkel de allerbeste mogen doorgaan, en ik spreek uit ervaring (2 keer meegedaan, niet geslaagd, ondanks een 7de middelbaar muziekproductie).
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 12-06-2015, 13:18
Active Member

Reputatie: autumnkid is op goeie weg

Sinds kort kan je ook een jaaropleiding volgen in de Abbey Road studio's in London. Zie https://abbeyroadinstitute.co.uk/en.

Wel zéér duur. Maar ik kan me inbeelden dat je daar de 'stiel' wel zult leren. Ik wou alvast dat ik 20 jaar jonger was...

Ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om hier even te vragen welke (betaalbare) on-line of avondopleiding men hier aanraadt? Ik werk full-time en heb een jong gezin, dus kan niet meteen een dagopleiding volgen. Dank voor de tips!
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 12-06-2015, 13:56
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Voor alle duidelijkheid, ik werk voor het SAE Brussel, dus laat mijn affiniteit duidelijk zijn.

Maar ik wou even melden dat vanaf volgend schooljaar onze opleiding "Sound Engineering" een "Bachelor in Audio Production" wordt.
Je bv. ook in Brussel een a twee jaar opleiding volgen, en het laatste jaar elders in de wereld volgen, wat wel leuk is indien je ervaring in het buitenland een leuk idee vind.

We doen een open deur op 24 juni. Spring zeker binnen indien je geïnteresseerd bent!

meer info: *SAE Institute Bruxelles - Enseignement supérieur aux médias créatifs - Creative Media Institute

mvg,
Alex
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 12-06-2015, 14:20
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door autumnkid Bekijk bericht
Sinds kort kan je ook een jaaropleiding volgen in de Abbey Road studio's in London. Zie https://abbeyroadinstitute.co.uk/en.

Wel zéér duur. Maar ik kan me inbeelden dat je daar de 'stiel' wel zult leren. Ik wou alvast dat ik 20 jaar jonger was...
Ik heb er tot dusver nog niets over vernomen in goede of in minder goede zin, maar waarom ga je ervan uit dat je de stiel bij Abbey Road beter zou leren dan elders? Het feit dat studio's zich plots met opleidingen gaan bezighouden, doet bij mij steevast een paar rode lampjes branden…

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 12-06-2015, 15:48
Active Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BandanaBoy Bekijk bericht
Bedankt voor al jullie reacties! Echt, het helpt echt Kennen jullie ook een goede plek in Londen? Want het zou echt een droom zijn om daar te studeren maar ik weet niet wat goed is en wat niet...
Toppicstarter vroeg of iemand een locatie in London wist. Vandaar mijn antwoord. Ik "ga er helemaal niet van uit" dat je de stiel daar beter leert.

Anderzijds kan je niet ontkennen dat de naam Abbey Road klinkt, en wie weet wie je daar allemaal tegen het lijf loopt.

Laatst gewijzigd door autumnkid; 12-06-2015 om 16:01
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 12-06-2015, 15:50
Active Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, ik werk voor het SAE Brussel, dus laat mijn affiniteit duidelijk zijn.

Maar ik wou even melden dat vanaf volgend schooljaar onze opleiding "Sound Engineering" een "Bachelor in Audio Production" wordt.
Je bv. ook in Brussel een a twee jaar opleiding volgen, en het laatste jaar elders in de wereld volgen, wat wel leuk is indien je ervaring in het buitenland een leuk idee vind.

We doen een open deur op 24 juni. Spring zeker binnen indien je geïnteresseerd bent!

meer info: *SAE Institute Bruxelles - Enseignement supérieur aux médias créatifs - Creative Media Institute

mvg,
Alex
Net de prijs doorgestuurd gekregen. Is toch niet voor de gewone sterveling...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten