homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 14-05-2015, 22:24
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: recording laptop

Nogal wat merken zijn hun garantie kwijt als je een laptop koopt en daar zelf of door ***niet goedgekeurde*** derden de harddisk in vervangt.

Ik vind de hele HD/SSD manie een beetje overtrokken. Zoveel sneller qua werk is het niet. Persoonlijk interesseert me het geen zier of de startup 15 seconden of twee minuten is...

De shutdown daarentegen heb ik graag prompt. En net dat gaat bij SSD's soms wel eens langer duren, blijkbaar.

Dat komt er ook wel door omdat ik veel met databases bezig ben en die versnellen geen meter door een SSD. En het soort audio dat ik gebruik (vnl. editeren zonder zware plugins) heeft er ook geen baat bij.

Iemand die daarentegen video monteert, mixt of veel samples gebruikt, die gaat zeker merken dat een SSD veeeeeel sneller is... Dat is een heel ander plaatje.

Als ik voor iemand een Windows laptop moet bestellen, kijk ik gewoon naar wat op 't moment in de aanbieding is. Zelfs als dat op 't moment eentje van de Aldi is. Die zijn vaak ook niet slecht.

Maar Lenovo is voor 't moment van mijn favorieten aan 't afzakken. Ze doen de ene stommiteit na de andere. Blijft nog Toshiba en HP. Van Dell weet ik op 't moment niks. Dat kan dus betekenen dat niemand ze nog gebruikt, of dat ze geen problemen hebben

Dus zonder het precieze gebruik van de OP, weten we niet wat te adviseren. Ik zie mensen audio doen op een MB Air (wat ik zelf nooit zou doen) en zelfs laatst iemand op een Asus eee onder 't motto: We gooien die weg als ze kapot gaan. Alleen gaan ze niet kapot...

Ik ben dus maar effe gaan neuzen bij CoolBlue en dit sprong uit de top tien:
HP 250 G3 Windows 8 Pro Azerty - Laptopshop.be

HP250 G3.

Een 15"Anti-glare i3 (C2D@1.7 GHz) met Win8 Pro. 4 GB ram, 500 GB HD@5400 rpm. Intel HD Graphics 4000 met HDMI. Ram bijsteken is makkelijk en niet duur. En 2 USB2 poorten. Voor audio niet onbelangrijk. Numeriek keypad. Soms ook handig.
399 €
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 15-05-2015, 09:44
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fideelski Bekijk bericht
Nog even een vraagje: hebben jullie firewire in jullie laptop?
Op mijn ASUS zit geen firewire maar Thunderbolt. Ik heb hem daarvoor gekocht.
Met een verloopje van Appel van Thunderbolt naar Firewire is het opgelost.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 15-05-2015, 09:44
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. B Bekijk bericht
Once you go mac, you never go back , maar daar komt vast reactie op.

Het is iets duurder, maar mijn ogen worden niet moe op het superieure scherm. ik heb nooit problemen.

Het toverwoord op Google: benchmarks.

Mensen denken "o, ik wil een i7, want die is sneller ". dat helaas de vaakst gehoorde onzin. Stel je komt een i5 tegen van mei 2015. De kans dat die sneller en krachtiger is dan een i7 die in de winkel ligt, maar wel nog geproduceerd is in mei 2014, is best groot. ik heb een i7 macbook (te koop trouwens). Maar de Imac in de studio is was de allerlaatste I5 toen ik hem kocht en liet de I7 Packard bell i7 die ik toen een maand eerder kocht ver achter zich. Beiden hadden 8DD3 en ongeveer dezelfde kloksnelheid.

Packard Bell maakt overigens in mijn ogen goede spullen. Toshiba ook. Nog een tip: koop iets redelijk, ga naar GSM repair in Hasselt of een gelijkaardige winkel en pomp er SSD in.
Mijn laptop in Mac versie kost bijna het dubbele.
Nauw dan heb ik rap gekozen.

En de nieuwe OS versies zijn kwa compatibiliteit en stabiliteit met software en audiohardware ook niet meer om over naar huis te schrijven.

Laatst gewijzigd door frederic; 15-05-2015 om 09:47
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 15-05-2015, 10:51
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

Het is vooral een kwestie van voorkeur, dat klopt. Maar het hangt er vanaf wat je vergelijkt.

Ik vind het scherm ook belangrijk, omdat ik er toch een uur of vijf per dag naar staar. Daarnaast werkt in mijn ogen niets zo goed als Timemachine. Crash mijn Macbook? Wel, dan heb ik exact hetzelfde op een vervangtoestel.

Bij mijn PC werden mijn docs gesaved, maar mijn programma's met bijhorende plugins niet, waardoor mijn projecten naar de vaantjes waren. Ik heb wel begrepen dat Windows 8 ook zoiets heeft. Nu, ze nemen zowat alles van Apple over sinds Windows 7.

Wat de prijs betreft, moet je gewoon goed zoeken. Er zijn wel degelijk outlets. Maar ook als je kijkt op het net, koop je wel eens een tweedehands. Mijn Imac 27" kocht ik voor 1050 (drie maanden oud). Ik kocht ook al een Macbook Pro aan 700 van een jaartje. Die dingen gaan echt wel langer mee dan twee jaar. Macs behouden nadien wel goed hun waarde. Verkoop een PC van vier jaar oud en je krijgt niets meer. Voor een Imac krijg je nog aardig wat. Als je om de paar jaar upgrade, zoals ik, dan kost een mac eigenlijk niet echt meer aan de eindmeet.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten