homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 04-05-2015, 11:37
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald
Standaard Windowslaptop met Thunderbolt en audiointerface

Vorige week gaf mijn ouwe trouwe notebook de geest. De grafische kaart naar de vaantjes. Dus moest ik op zoek naar een nieuwe notebook. Probleem, ik wens in Windowsomgeving te blijven omdat mijn software zoals Sonar Producer 3 enkel in windows werkt.

Maar er zijn geen notebooks met firewire of met een PCIexpress slot meer. Je kunt nog terecht op MACBOOK pro, maar dat is weer een serieuze omweg. Windows installeren op een Mac werkt, maar er zijn toch nogal wat problemen.

Tot ik zaterdag mijn ASUS ROG G751 JY laptop kocht. Daar zit Thunderbolt op.
Eerst vreesde ik dat dit niet zou werken, gezien audiointerfaces met firewire zeer kieskeurig zijn wat betreft de firewirechipset.
Maar ik schafte me de Thunderbolt naar Firewire converter van Mac aan, en het werkte naar mijn verbazing perfect.
Dus, windows proaudio gebruikers die een nieuwe laptop moeten aanschaffen: zoek er een met Thunderbolt. Het werkt perfect.
Ik probeer hier nog een filmpje te posten.

Zelfs al gebruik je geen firewire meer, blijft het toch interessant want het zal geen jaar meer duren tot ze andere converters naar thunderbolt op de markt brengen.
Denk maar aan Madi naar thunderbolt, Ethersound naar Thunderbolt etc...

Laatst gewijzigd door frederic; 04-05-2015 om 11:39
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 04-05-2015, 15:58
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Windowslaptop met Thunderbolt en audiointerface

Goed dat je't hebt kunnen oplossen. Gelukkig is FW compatibel met Thunderbolt. Ik hoop dat Thunderbolt nog een tijdje blijft meegaan nu Apple de USB-C weg begint in te slaan (want dan is het dus wel echt definitief gedaan met Firewire ook..)

Op de nieuwe Macbook Pro's zijn er sinds een paar jaar ook geen firewirepoorten meer te vinden hoor
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 04-05-2015, 17:37
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Windowslaptop met Thunderbolt en audiointerface

Dat 30 Thunderbolt adaptertje werkt verbazend goed. En 't is goedkoop, gezien er een complete computer met 256 MB ram in het stekkertje zit.

Ik ben nog niks tegengekomen dat er niet meteen mee werkt.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten