homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 20-04-2015, 21:16
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard De grootste vinyl perser

Zo'n 2.000 mensen persen dit jaar zo'n 20 miljoen LP's in TsjechiŰ:

The Quietus | Opinion | The Quietus Essay | A Pressing Business: tQ Goes Inside A Czech Vinyl Plant

De directeur van de fabriek is er al 32 jaar...
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 20-04-2015, 22:01
Senior Member

Reputatie: macmiata is op goeie weg
Standaard Re: De grootste vinyl perser

er is een filmpje waar jack white of thirm men records rondloopt in een fabriek. Smerige boel, erg lawaaierig en niemand draagt gehoorbescherming. Vinyl draaien is meer een droomjob dan 't maken, duidelijk.

I <3 vinyl since 1977. (Smurfenlied en Roger Whittaker - Mexican Whistler - de eerste singles die ik mocht opleggen - age 3 LOL)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 20-04-2015, 22:18
ktf ktf is offline
Senior Member

Reputatie: ktf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmiata Bekijk bericht
en niemand draagt gehoorbescherming
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat meestal niet de schuld is van de werkgever, maar meer omdat het personeel het "niet lekker vindt zitten" of ze zweterig vinden ofzo
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 20-04-2015, 22:23
Senior Member

Reputatie: macmiata is op goeie weg

Ik werk in een luidruchtig bedrijf, wij dragen altijd gehoorbescherming, op de oude keikoppen na. Het is een kwestie van goeie bescherming voor ieder. Ik heb bijvoorbeeld maar kleine oortjes. Zachte small oordopjes
Mensen die ik zie zonder bescherming geef ik naar hun kloten. En ze moeten naar me luisteren. Komt dus wel goed.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 20-04-2015, 23:50
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ktf Bekijk bericht
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat meestal niet de schuld is van de werkgever, maar meer omdat het personeel het "niet lekker vindt zitten" of ze zweterig vinden ofzo
Er zijn gewoonweg veel te veel idioten. Ik vind dat ze Darwin zn' werk moeten laten doen, maar de ziekenkas is tegen

De opmerkingen van de baas over 't loon zijn anders ook niet mis. De man is niet slim genoeg om zicht te realiseren dat hij door oude apparatuur Ún goedkope werkkrachten in een unieke luxe positie zit.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 12-05-2015, 23:00
Active Member

Reputatie: Byteside wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmiata Bekijk bericht
...
Smerige boel, erg lawaaierig en niemand draagt gehoorbescherming.
...
Doet me denken aan (kleine) concerten op Bevrijdingsdag.
Bij een grote was de muziek erg slecht, geluid was verschrikkelijk vervormd, ook veel te luid (deed gewoon zeer aan mijn oren) en daar stonden dan paar honderd man en vrouw lekker vrolijk naar te luisteren alsof er niks aan de hand was.
Ik zag ÚÚn iemand met oordoppen die toevallig weg liep. Ik snap nog steeds niet waarom mensen dat vrijwillig zichzelf aan doen. Ik ben snel doorgelopen.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 13-05-2015, 01:32
Vintage Member

Voor wie ge´nteresseerd is in vinyl en crowd-financing van z'n project:

http://qrates.com/
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 13-05-2015, 09:50
Senior Member

Reputatie: Corry heeft een prima uitstralingCorry heeft een prima uitstralingCorry heeft een prima uitstralingCorry heeft een prima uitstraling

Pressed to the Edge: Why vinyl hype is destroying the record
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 21-06-2015, 15:17
Senior Member

Reputatie: Corry heeft een prima uitstralingCorry heeft een prima uitstralingCorry heeft een prima uitstralingCorry heeft een prima uitstraling

https://www.youtube.com/watch?v=GuCdsyCWmt8

Voor de techneuten en liefhebbers:
Bovenstaand filmpje is een opname met een elektronenmicroscoop van een LP die afgespeeld wordt. Interessant om te zien hoe de L/R kanalen eigenlijk loodrecht op elkaar staande trillingen zijn in een hoek van 45░ tegenover het vlak van de plaat. Als je de referentie-assen 45░ draait, bekijk je eigenlijk het Mid/Side signaal waarbij het Mid-signaal zich in het vlak van de plaat bevindt en de Side (stereo) zich loodrecht op het vlak. Aangezien de 2 spoelen op de naald in een hoek van 45░ opgesteld staan, wordt rechtstreeks het L/R signaal afgelezen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten