homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 18-04-2015, 08:33
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard WiFi issues Yosemite

Heeft hier al iemand een patch gevonden voor de OSX Yosemite Wifi problemen? Mijn Retina Mac Pro heeft er enorm last van en het begint me de keel uit te hangen.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 18-04-2015, 13:23
Active Member

Reputatie: paulogic is op goeie weg
Standaard Re: WiFi issues Yosemite

Met de recentste update zou het moeten verholpen zijn, doch
ik heb ondervonden dat je best eens uw Wifi voorziening wist en opnieuw
aanmaakt. Heeft al bij menig een het euvel opgelost.

Ikzelf heb op mijn 5K nog geen problemen ondervonden... wat wel bizar
lijkt maar volgens Apple Support blijkbaar niet (?)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 18-04-2015, 14:35
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

"Retina Mac Pro" Welke Mac is dat?

Heb je een upgrade gedaan of een clean install van Yosemite?

Al eens geprobeerd in systeemvoorkeuren->netwerk een locatie aan te maken (of oude locaties allemaal te wissen? Of de soms lange lijst met bewaarde voorkeurnetwerken te wissen en je eigen router opnieuw in te geven?

Er zijn nog steeds problemen, maar voor een kleine minderheid. Apple ligt er dus niet van wakker. De meeste problemen komen voor bij upgrade.

Er zijn ook mensen met een clean install en geen "vreemde" software. Ik heb er geen kijk op wat de oorzaak is, want de oplossingen zijn zeer divers. En bij Wifi komen ze meestal van minder geschikte MIMO etc. routers. Dus mijn laatste vraag is:

Welke router gebruik je?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 18-04-2015, 19:22
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Het is een: MacBook Pro (Retina, 13-inch, Mid 2014)

Ik heb het probleem voor met mijn telenet router, mijn splinternieuwe Proximus router en de verschillende routers op het werk. Overal dus...

Ik heb de upgrade gedaan omdat ik in de spec's specifiek las dat het probleem gefixed zou moeten zijn. Ik probeer nog eens van alle netwerken te wissen en opnieuw te beginnen.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 18-04-2015, 19:24
Moderator

Bij deze... laat ons hopen dat het iets opgebracht heeft. Bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-04-2015, 09:09
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Ik had geŁpgraded van Mavericks naar Yosemite op mijn Macbook Pro 13" Mid 2012 2,9 Ghz i7 8GB.

Er viel daardoor gewoon niet meer te werken met mijn Macbook Pro. Vooral WiFi en Safari waren een ramp. Het heeft me lang de keel uitgehangen. De updates van Yosemite hielpen niet.

Ik ben dan maar teruggekeerd naar Mavericks en daarmee zijn de problemen verholpen. Nog geen moment spijt van gehad.

Mijn iMac draait daarentegen probleemloos op Yosemite.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 22-04-2015, 12:31
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Voor mij zijn er twee GROTE problemen sinds Lion:

- Je hebt geen idee meer welke Mac te kiezen, want het probleem treedt willekeurig op. De meesten hebben geen problemen, anderen worden tot waanzin gedreven.

- Er is geen "standaard" oplossing meer voor een probleem. Wat bij de ene werkt, doet het bij de volgende gegarandeerd niet.

Vooral audio gebruikers zijn getroffen. Jan publiek merkt alleen internet problemen. Veel audio interfaces geven het finaal op, of stotteren.

Een mens zou bijna "overlopen" naar het Windows kamp, maar ook daar gelijkaardige problemen. De reden is dan ook dat ten minste een deel van de problemen aan Intel ligt. Er zijn een aantal chipsets die bugs bevatten. En natuurlijk hoef je geen update te verwachten, want het is hardware.

Voeg daarbij nog bugs door de overgang naar 64 bit en je hebt een cocktail waar iedereen z'n kop door in 't zand steekt.

En zo komen er weer tonnen hardware op de al gigantische afvalberg terecht. Misschien goed voor de economie, maar nefast voor komende generaties.

Dus ook terug gaan naar Mavericks is niet voor iedereen de oplossing...

Laatst gewijzigd door cyrano; 22-04-2015 om 12:34
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 23-04-2015, 17:59
Moderator

Een downgrade van een laptop die nieuw met Yosemite kwam is geen optie, vrees ik. Los van dat het waarschijnlijk niet mag van de werkgever.

De oplossing van hier heeft een aantal dagen gewerkt. Maar intussen zitten er al weer een 15-tal netwerken in het geheugen en het begint opnieuw fout te lopen. Voorlopig onderhoud ik dus die onthouden netwerken.

Het is niet ideaal. Maar beter dan niks doen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten