homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19-02-2015, 18:01
Junior Member

Reputatie: donp is op goeie weg
Standaard Opnamestudio's Nederland & Belgie

Hallo allemaal,

ik wil graag een lijstje maken met de beste professionele opnamestudio's in Nederland en Belgie. Google geeft wel wat, maar niet allemaal. Ik weet dat er nog verborgen parels zijn De enige vereiste is dat de studio moet beschikken over een SSL mixing board. Ik ben benieuwd.

Hier alvast 2 waar ik al mee bekend was:

NextPage Studio in Baarle-Nassau (Noord Brabant) en grenst aan Belgie.
http://nextpagestudio.nl

Bullet Sound Studio's in Nederhorst den Berg (30km van Amsterdam)
http://bulletsoundstudios.com

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door donp; 19-02-2015 om 19:11
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-02-2015, 18:43
gertvanhoof's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Opnamestudio's Nederland & Belgie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donp Bekijk bericht
Ik weet dat er nog verborgen parels zijn
Als ik er zo eentje bij naam mag noemen: Rockstar Recordings in Niel, op een kleine 20km van Antwerpen. Gebouwd rond een zéér secuur onderhouden SSL 4000G+.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-02-2015, 19:14
Junior Member

Reputatie: donp is op goeie weg

Kijk, dat is wat ik zoek. Prachtige studio! Ben benieuwd naar welke er nog meer verborgen zitten
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-02-2015, 20:56
Senior Member

Reputatie: AV Inspire wordt hier goed onthaaldAV Inspire wordt hier goed onthaald

Iemand was hier op het forum een website begonnen met zo'n lijst, ben nu de naam even kwijt.
  #5 (permalink)  
Oud 19-02-2015, 22:23
BRDR's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: BRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AV Inspire Bekijk bericht
Iemand was hier op het forum een website begonnen met zo'n lijst, ben nu de naam even kwijt.
Met dank aan cyrano

Maak Muziek!
  #6 (permalink)  
Oud 20-02-2015, 06:52
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

En als 't echt met een SSL moet zijn, heeft SSL natuurlijk een kaartje met studio's:

Solid State Logic | Refine your search

Ik heb wel nog niet gekeken wat er voor België op staat...
  #7 (permalink)  
Oud 20-02-2015, 11:22
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Hebben ze bij Hype ook geen SSL staan?
  #8 (permalink)  
Oud 20-02-2015, 13:05
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Hype staat in 't lijstje.

Grappig is de verdeling in NL. Allemaal in 't hoge Noorden of uiterste Zuiden. Zou er iets mis zijn met 't midden?
  #9 (permalink)  
Oud 20-02-2015, 14:50
tyros2's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: tyros2 wordt hier goed onthaaldtyros2 wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Hype staat in 't lijstje.

Grappig is de verdeling in NL. Allemaal in 't hoge Noorden of uiterste Zuiden. Zou er iets mis zijn met 't midden?
Daar gebruiken ze behringer
  #10 (permalink)  
Oud 21-02-2015, 18:29
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

ik heb er geen flauw benul van hoeveel fabrikanten er mengtafels maken voor in studio's. Maar waarom dan persé een overzicht van studio's met enkel SSL-tafels als ik vragen mag?

Ps. Ik heb niks tegen SSL . Bezit zelf een 24Kanaal converter en preamps van SSL en ben daar héél tevreden over

Laatst gewijzigd door PCDJHENK; 21-02-2015 om 18:33
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten