homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16-01-2015, 11:14
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling
Standaard Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Hoi,

Ik wil even polsen. Ik koop toch al ruim twee jaar spullen bij Bax. Deze keer liep het echter mis. Ik bestel een tube voor een mic en krijg iets totaal anders. (een plug)

Mijn voorstel: ik stuur hem terug en vraag even een tegoedbon rekening houdend met de verzending die het me kost, want ik heb toch nog wat spulletjes nodig aangezien er een full album aankomt. Ik steek er een foto bij van de site en van wat ik uit de verpakking haalde, dus er was geen discussie.

Goed, ik mail Mick, de verkoper en die schrijft letterlijk:

Goedemorgen Bernd,

Allereerst excuus dat u een verkeerd artikel heeft ontvangen.

U kunt het inderdaad naar ons retour sturen, zodat wij het kunnen annuleren.
Het openstaande bedrag zal dan als tegoed open blijven staan.
Met vriendelijke groet,

Mick

Dat doe ik dus. Het ding kost me inmiddels 8euro extra aan verzending.

MAAR, dan blijk ik niet op de juiste manier verzonden te hebben, namelijk via hun site. Leuk om dit achteraf te zeggen... Dus:

Beste Bernd,

Excuus, ik zie inderdaad dat ik het niet doorgegeven heb.

Kunt u misschien een foto of een scan van de bon doorsturen? Dan kan ik het alsnog naar u terugstorten.
Met vriendelijke groet,

Mick

Waar is het traceernummer? Euh, verzenden met traceernummer kost in belgiŽ meer dan het ding waard is. Kan je niet gewoon even kijken bij de ontvangen items? Maar dat heeft men blijkbaar niet genoteerd.

Na heel wat gedoe, belooft men dan toch de verzendkosten terug te storten. Nu heb ik vijf weken later nog geen cent. Ik heb tot nu toe al drie gemaild om iets nieuw te bestellen, zodat men het bedrag (afgerond geen 25euro) er gewoon van kan aftrekken. Noppes, ik krijg zelfs geen antwoord meer op mijn mails. Men zet je te kakken voor 25euro, dus wat moet dat geven als je er iets duurs koopt?

Nog iemand zulke ervaringen gehad?

Als ik dan vergelijk: ik bestel een kabel in Australie. Die lijkt storing te geven. De dag nadien is er al een andere onderweg... Gratis.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 16-01-2015, 11:42
Vintage Member

Reputatie: reinoss wordt hier goed onthaaldreinoss wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Nog iemand slechte ervaringen met Bax-shop?

Ik moet zeggen dat ik over het algemeen wel tevreden ben. Tijdje geleden wilde ik mijn bonnen (had er meerdere gekregen voor mijn verjaardag) gebruiken voor een bestelling van Ä70. Wat blijkt, je mag niet meer dan 1 bon tegelijk inleveren voor een bestelling. Ik uiteraard aangekaart, dat dit zeker niet de bedoeling kan zijn, en degene op de chat heeft dat handmatig ingevoerd. Dus netjes opgelost.

Dus tip voor mensen die meer dan 1 cadeaubon willen gebruiken in 1 bestelling: Open de chat, en zeg tegen de werknemer dat je meer bonnen wil gebruiken. Laat je niet afschepen, want ze mogen het zelfs niet weigeren.

Maar toevallig deze week had ik ook een slechte ervaring. Ik had in nov. de Behringer P1 inear besteld, en die zou half jan leverbaar zijn. Kreeg geen tegenbericht, dus ik ging er vanuit dat deze ook netjes half jan. geleverd zou worden. Staat er ineens op de site dat dit nog 20 weken gaat duren..... en nog steeds geen bericht gehad dat het langer gaat duren.

Dus ik ben maar naar Thomann gegaan om deze te bestellen. Ik heb deze immers 24 jan nodig voor een optreden.

Reinier
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 16-01-2015, 13:14
Senior Member

Reputatie: Tradd wordt hier goed onthaald

Een kabel bestellen in AustraliŽ? In AustraliŽ???? Een kabel??????

Moeder natuur dankt u.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 16-01-2015, 13:57
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

Ik zie dat je fan bent van vraagtekens. :-)

En waar denk jij dat de spullen hier in de winkel vandaan komen? Made in belgium? Die huismerken van alle winkels zijn heus niet in huis gemaakt... Die leggen exact hetzelfde parcours af.

Neen hoor, ik sla gewoon even een paar tussenhandels over die van het ene magazijn naar het andere rijden, vervolg een courierdienst bellen ŗ la UPS, die de kabel ook nog eens half belgie laat rondrijden. Als je een Tube mic koopt waarbij de kabel stoort en ze hebben zo geen kabel bij bax, is het logisch dat je garantie vraagt waar je hem koopt, in dit geval bij gadget bliss in AusraliŽ. Maar het is wel fijn dat je aan het milieu denk. Ik ga met de fiets werken en doe, uitgezonderd een supermarktbezoek om drank te halen, alles te voet. Jij ook?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 16-01-2015, 14:44
ktf ktf is offline
Senior Member

Reputatie: ktf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatiektf heeft een uitstekende reputatie

Ik heb in de afgelopen jaren, verspreid over een tiental bestelling, al ruim duizend euro bij ze uitgegeven, nog nooit problemen gehad. Maarja, ik zit in Nederland, en de retourservice van de post hier is fantastisch, dat helpt ook
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 16-01-2015, 15:08
Vintage Member

Nou, ik heb in 2014 ook +/- 1000euro bij ze uitgeven, maar nu belazeren ze me over 25euro... Jammer toch. ik vind een winkel met toch een vrij groot assortiment handig en ze zijn goedkoper dan Key & co. Maar een beetje vertrouwen moet er ook zijn.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-01-2015, 15:45
Vintage Member

En kijk, daarnet kreeg ik na de zoveelste mail en wat gemor van me op de sociale media dan toch een telefoontje van Bax.

Men legt de schuld bij de Belgische Post, MAAR het wordt gerelegd. Ik bestel twee microstatieven en men verrekend het bedrag. Check. Klant moet koning zijn, daar gaat het om. De klant levert de winst en de jobs, dat mag men niet vergeten, hť.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16-01-2015, 19:02
Vintage Member

Reputatie: mike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. B Bekijk bericht
Klant moet koning zijn, daar gaat het om. De klant levert de winst en de jobs, dat mag men niet vergeten, hť.
Lijkt me handig dat jij winst oplevert
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 24-01-2015, 22:36
Senior Member

Reputatie: Derick wordt hier goed onthaald

Ik heb reeds een paar verkeerde bestellingen gehad bij Bax, maar telkens netjes opgelost.
Je drukt een Kiala verzendbon af (link op Bax site), verpakt het spul goed en werkt het binnen bij een Kiala punt (gratis)

Na een week geld terug op de rekening of ander toestel terug naar u.

Ik heb zelfs telkens een tegoedbon van 10 euro gekregen (omdat ik per mail erop gewezen had dat ik een week in de problemen zat omdat ik het toestel nodig had)
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 11-07-2017, 00:52
Junior Member

Reputatie: Oggfish is op goeie weg

Een goede muziekwinkel is te herkennen aan wat ze voor service aanbieden als er een apparaat stuk gaat binnen de garantie. Je wordt bij Bax als vaste klant gedwongen om een 2de exemplaar te kopen als je de pech hebt, beroepsmuzikant te zijn.

Je kan soms gewoon niet zonder je instrument en de volgende gig staat al 5 dagen later gepland. Je hebt je synthesizer volledig geprogrammeerd en is niet te vervangen met een andere.
RMA reageert nog niet eens als je vraagt of ze geen vervangend exemplaar voor je kunnen regelen. Als vaste klant die in de loop der jaren voor zeker.. 15K? gekocht heeft. Nog niet eens een reactie..
Je moet weer even 2k ophoesten om een optreden niet af te zeggen, wat in mijn wereld niet kan. Je zal op de reparatie moeten wachten.. Terwijl je zo je SD kaartje in een vervangend model kan stoppen en met 1 druk op de knop alles kan overzetten.

Om even een voorbeeld te geven hoe het wel kan: Bij Key Music (voorheen Feedback) bijvoorbeeld. RME Fireface kapot en mocht meteen een vervangende komen halen. Kijk, zo kan het ook! Die weten kennelijk wel het verschil tussen een hobbyist en beroeps.

Daarom koop ik niks meer bij Bax. Klant zou koning moeten zijn maar hun zijn alleen bezig met verkoop.

Dat is mijn mening.

Laatst gewijzigd door Oggfish; 11-07-2017 om 01:04
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten